fredag 19. august 2016

En ferieuke på Malta august 2016, del 6

Fredag 12. august var vår siste feriedag på Malta. Damen jeg delte rom med skulle etter frokost ut på en kjapp powerwalk på havnepromenaden i Sliema. De andre skulle også på en rask trimtur. Jeg valgte å gå en tur alene i mitt eget tempo i varmen og gikk ned til bukten nær hotellet. Jeg gikk helt ned til piren der det er en fyrlykt og flere kanoner. På veien beundret jeg vakre blomster.

Havaiiroser


Fyrlykt og kanon

På Portimaso Marina lå fler store båter. På den største holdt tre av mannskapet på å gni og pusse på båten, jeg tenkte at herskapet er sikkert en tur på land.

Flere båter

En av de største

Tilbake på hotellet gikk jeg til uteserveringen og valgte en nypresset appelsinjouse, og det smakte ypperlig etter den varme spaserturen. Da jeg kom til rommet, var det kommet en gave fra kokkene på hotellet. En pakke fylte småkaker, samt et bilde.Senere spiste vi kakene til kaffe, og de smakte helt nydelig. Vi satte stor pris på gaven.

Nypresset appelsinjuice.
      
Gaven fra kokkene

Nå ble det opphold ved bassenget. Jeg likte best å sitte på en solseng og se på livet, eller rusle rundt litt i området.

Badenymfe

Ved bassenget

Før lunsj tok noen av oss heisen til nederste nivå for å se på brua og fiskene som svømte rundt i vannet. Etterpå ble det lunsj på restauranten nede ved sjøen, Merkanti Bistro Beach Club. De fleste spiste pizza.

Nede ved fiskene

På brua

Pizza

Da kvelden kom og alle var klare, gikk vi til sentrum og spiste på: restaurant Girasole.. Ute lyste månen opp på himmelen og været var helt topp.

Klare for middag
 Strålende kveld

Søstrene ved bordet

Da vi kom tilbake til hotellet, så vi på bildene som stod utstilt der. Dette syntes jeg var det fineste

Maleriet

Denne siste kvelden på Malta var like behagelig som det hadde vært hele uken. Vi bestemte oss for å avslutte den på uteserveringen med den gode utsikten.

Avslutning

 Lørdag 13. august var avreisedag, men ikke før ut på ettermiddagen. Jeg ble sittende en stund etter frokosten og se på båttrafikken, ganske mange båter passerte.

Båter passerer

På spørsmål fikk vi beholde rommet til 13.30, og det ble tid til et opphold ved bassenget. Men jeg ble rask der. Jeg pakket og skiftet til reiseklær. I kafeen ved resepsjonen hadde jeg sett alle de lekre kakene og dessertene, nå skulle jeg smake, men det ble et vanskelig valg. Til slutt ble det dessert. Jeg valgte en bær- Panna cotta. Den smakte frisk og nydelig.

Det var godt

 Senere spiste vi sein lunsj på hotellet før vi tok taxi til flyplassen. Vi sjekket ut og dro fra hotellet kl. 15.00.

Rett før vi drar

Venter på taxi

Vi hadde hatt en flott uke på Malta. Det som forundret meg var at jeg ikke så en eneste tigger verken på Malta eller på Gozo, det var som å komme til en annen verden, Men nå var vi på flyplassen, og Norwegianflyet var i rute. Vi lettet ca 18.15, de fire timene til Gardermoen gikk uten en tendens til turbulens. Alt gikk etter planen. Med andre ord en vellykket reise. Ferieuken på Malta ble en suksess.

Klar for hjemreise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar