tirsdag 18. august 2020

Fine sommerdager, 18. august 2020

Det har blitt mange fine sommerdager så langt i august. Det har gjort at flere fra familien har nyttet anledningen til å møtes, men noen har selvsagt vært opptatt hver på sin kant. Det ble enda en grilling på Kolsås på en fin august ettermiddag nå sist lørdag. Men for varmt å oppholde seg på forsiden av huset. Dermed satt vi på terrassen ved kjøkkeninngangen.

Litt av en mottagelse

Så ble det levelig på den store terrassen, man kunne oppholde seg der med oppslått parasoll. Etter hvert startet grillsjefen med kveldens måltid, og folk samlet seg rundt bordet.

Grillingen i gang

Bordet klart


Før når jeg satt her så jeg ofte stripene etter fly som passerte, men det var lenge ikke noe å se. For første gang på lenge så jeg en stripe. Kanskje er det mer fly i luften igjen. Koronaen har bremset det meste. Det ble en fin kveld med flott solnedgang.

En stripe viste seg

Flott kveld

Fin solnedgang

Søndag ble det skalldyrtreff hos meg. De som kunne møtte, og været var kjempefint. Jeg fikk en flott blomsterbukett, og nå kom også Joni på besøk. Etter hvert samlet vi oss rundt bordene, måtte ha to, for avstanden må holdes sånn noen lunde.

Flotte blomster

Skalldyr serveres

Ved bordet
Joni slapper av

Til slutt ble det servert is og forskjellige typer bær og frukt. Men det kjekkeste er å møtes, og prate rundt bordet og diskutere ting som skjer om dagen. Etter noen hyggelige timer på balkongen, var også dette over. Været la en fin ramme om det hele.

Til slutt dessert
Hedda deltok












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar