mandag 4. juli 2022

Til middag på Munch Brygge

 Lørdag dro jeg til Oslo, vi var buden til middag, men skulle først møtes å gå en tur i området. Det blåste ganske heftig da jeg nærmet meg Operaen. Sjøen så ganske frisk ut, men spaknet etter hvert.

Det blåste ved Operaen


Her snart framme


Jeg ventet litt på at de andre skulle komme, da så jeg det var ganske mye folk som satt i vinbarene og koset seg. Det var ganske mye folk ute og spaserte, noen koset seg nede ved elva. 

Så kom de andre


  Nå skulle vi først se den nye statuen bortenfor Munchmuseet. Vi gikk dit og statuen er diger. Den heter; Moren, og er laget av den britiske kunstneren Tracey Emin. Den er 9 meter høy, og veier 18 tonn. Jeg lurte litt på hva jeg skulle mene om den, men kom til at den i alle fall er diger.

Moren

En stor mor


Så spaserte vi litt i strøket rett ved, det er mye nybygg. Vi kom også forbi kunstgalleriet til Dronning Sonja. Hun har forresten bursdag i dag på 4. juli.

Spaserte i strøket


Inngangen til Sonjas Galleri

Fra området

Nå var det tid for middag så vi gikk tilbake, snart ble det middag. Været var blitt fint og solen skinte. Joni tok en liten blund i senga si. 

 Bordet var dekket

Joni tok en blund

Først ble det en aperitiff ute på terrassen 


Så ble det middag med kylling og scampi og mye godt tilbehør, nydelig mat. Til slutt ble det mye god frisk frukt. Det ble et Herremåltid. 

Middag



Så kom dessert 

 

Det ble et hyggelig besøk på Munch Brygge. Fra balkongen hadde vi utsikt bort til et cruiseskip som var på Oslo- besøk. Alt i alt en fin sommer- ettermiddag og kveld.

Utsikt til cruiseskipet


 


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar