fredag 1. juli 2022

Vi har startet på juli, 1.7-22

 Da er det første dag i andre sommermåned, juni gikk som en røyk. Som vanlig vil jeg kikke litt tilbake på siste del av juni. 21. juni var sommersolverv, årets lengste dag. Det ble en flott himmel om kvelden. Dagen etter var jeg en tur på KI- senteret, på hjemvei stoppet jeg og så på en hengebjørk jeg synes er så fin.

Sommersolverv


Fin hengebjørk

Torsdag 23. juni var St. Hansaften. Noen av oss møttes hos familie i nærheten, der skulle grilles.  Litt ut på kvelden startet det å blåse litt, så vi gikk inn i stuen, vi spiste grill og spekemat. Nå var også den lille hunden Pablo kommet, han trivdes med å leke på plenen.

Pablo leker i hagen

Det grilles

Grill smaker alltid godt
Får jeg smake?


På fredag ble også en fin kveld, samt over 20 pluss. Men søndag lå skodden ned i daltoppene. Mandag kom et kortvarig, men sterkt tordenvær, fulgt av heftige regnbyger. Tirsdag lå skodden langt ned mot bebyggelsen. Onsdag var jeg en liten spasertur, og da så jeg blomster ved veikantene, der er nå mye av rødkløver og kvitkløver.   

Sett fra balkongen

 Skodde på toppene

Røde og kvite kløver

I går var vi flere i barneselskap med den lille prinsessen i familien. Det ble et artig bursdagsselskap der det ble grillet ute på terrassen og der spiste vi også på terrassen som var rett ved enden av skogen .Der ble det pølser, lompe brød, potetsalat, og tilbehør. Samt avslutning med is.  Prinsessen koset seg, og hun fikk flere gaver. 

Prinsessen ved bordet


Grillsjefen

Vi er rett ved skogkanten

Fin siste junikveld 2022,
sett fra verandaen


I dag er første juli, det var bare å snu klar juli, andre sommermåned. Først den med de fine bildene malt av en person med en pensel i munnen. Så av hundene som pynter på kalendere til førerhundene. Så er det bare å starte på juli.

Malt med pensel i munnen


Skal bli førerhunder






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar