lørdag 10. september 2022

September går sin gang,10.9-22

 Onsdag var jeg en liten tripp inn til Oslo. Jeg skulle møte en fra familien ved Tigeren, så jeg gikk av bussen nær Slottet for å få en spasertur og se på bylivet. Jeg ruslet forbi Universitetet og videre forbi Stortinget. Det var mye fine blomster som stod i krukker ved fortauene. Et sted hadde en type opptreden, men drakten så litt bastant ut.

Fine blomster pyntet opp


 Personen var godt kledd


Jeg skulle møte en fra familien ved Tigeren og jeg gikk dit. Det var svært mye folk ute i gatene i det flotte været. Sikkert en god del turister også.

Mye folk ute i gatene


Så ved møtestedet


Vi spaserte mot en forretning jeg skulle til, og da kom vi forbi minnesmerket over de som omkom ved den fæle terroren i Oslo, og alle som døde på Utøya. En forferdelig tragedie.

Minnesmerket


Vi spaserte videre, og da kom en telefon, vi skulle møtes på en uteservering. Det gjorde vi, og da hadde vi selskap av Joni, men også den store hunden Lukas som de passet noen timer for en venn. Begge hundene oppførte seg pent ved uteserveringen. Men ikke lenge etter, tok jeg buss tilbake etter en fin liten tripp til Oslo.  

Her er også Joni og Lukas


Jeg må nevne den store nyheten som både TV og aviser er opptatt av. En verdenskjent person har gått bort. Dronning Elisabeth II døde torsdag kveld 96 år gammel. Bildet var forsiden på Aftenposten i går.

Dronningen Elisabeth II

  Jeg må ta med et par bilder til, for Dronning Elisabeth II var en legende. Nå er det landesorg, i alle fall i England. Første bildet under viser da hun og mannen, prins Philip, hadde gullbryllup. Han døde for noen år siden, da var han 99 år. Andre bildet viser da Dronning Elisabeth II var på offisielt besøk i Norge i 2001.  

Gullbryllup i 1997


Offisielt besøk i Norge i 2001


Så tilbake til vårt hjemlige vær. Da jeg så ut i dag, måtte jeg innse at været har snudd. Jeg så at skodden lå nede i dalsiden, og det regnet. Høsten er kommet.

Det er høst


  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar