onsdag 14. september 2022

September, også med Fårikål

 Dagene i september går sin gang. Grytidlig søndag morgen 11. september så jeg i fullmånen, egentlig var den på sitt høyeste på lørdag. Men nå var skyene begynt å komme og skygget for månen. 

Nesten fullmåne

 

Denne søndagen skulle jeg på fårikålmiddag. Tiden var nå inne til å spise fårekjøtt kokt med kål. Jeg ble hentet, og snart kom de andre gjestene, og middagen var i gang.

Middagen i gang


Gryten med fårikål på bordet, og

fårikålet snakte nydelig.


Poteter og grønnsaker hører til



Så ble det dessert med is og vaniljesaus, og en kunne også pynte desserten med Non Stop, og desserten smakte også godt.

Desserten

Så ville det den yngste sette sammen puslespill sammen med onkel. Så ble det kaffe og vafler, pluss kjeks, da glemte jeg faktisk å ta bilde, men det smakte godt.

Her er det puslespill

Ellers går dagene sin vante gang. Fra verandaen har jeg god utsikt til arbeidet med et stort bygg som er i gang. Jeg tror det skal bli en ny skole. Løftekranen de bruker er kjempediger.

Det går framover

Jeg ser at blomstene i balkongkassen begynner å tape seg, men det er ikke noe rart, for nå er vi på full fart mot andre høstmåned. Men vi har hatt mye fint vær, så blomstene holder seg egentlig bra.

Blomstene taper seg

Det har vært noen dager med variert vær, litt regn, men mest skyer. Men egentlig ganske bra. Jeg stod ute på balkongen i går, og så det var ganske skyet borte ved Kolsåstoppen.  Men som sagt er det høst. 
 

Skyet ved Kolsåstoppen


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar