onsdag 3. juli 2019

Hverdagsliv, juli 2019

Så er juni også over, første sommermåned i 2019 er historie. Været har vært skiftende, det er ikke noe nytt, men nå synes jeg skiftene er blitt spesielt plutselige, slik som onsdag 25. juni. Jeg satt i stuen, klokken var rundt 20.30 og lys sommerkveld. Jeg gikk ut på kjøkkenet, men stoppet opp da jeg åpnet døren. Der var så å si mørkt, forundret gikk jeg bort til vinduet og så at på den siden var himmelen nesten helt svart. Senere hørte jeg torden, men den var lenger borte. Uværet slo til andre steder. En stund etter var det som før.

Mørk himmel

Fredag dro jeg inn til Oslo. Jeg gikk av bussen nedenfor slottet og spaserte nedover Karl Johan. På siden av gaten stod store krukker med blå blomster og pyntet opp. Mye folk ute, og utekafeene var fulle av folk som koset seg i solen. Jeg gikk til Jernbanetorget, der ventet jeg ved tigeren på en fra familien jeg skulle møte her.

Fra Karl Johan
Ventet ved tigeren

Derfra dro vi videre til Ullevål sykehus der vi skulle på visitt. Men nå ventet vi på enda en person som skule bli med. Vi ventet ved en fontene i det flotte sommerværet. Så gikk vi inn på sykehotellet, der vi hilste på tre personer. En av dem måtte hvile etter nattens påkjenninger.

Ved inngangen 
til Ullevål
Vi venter
Utslitt

Etter å ha hilst på den lille familien, dro vi videre. Vi diskuterte litt hvor vi skulle dra, det endte med en visitt på Munchs Brygge. Først handlet vi med oss det vi skulle kose oss med på fredagskvelden.

På vei til målet

Nå ble maten satt fram, vi koset oss med mye godt, senere kom selveste PC fra vakt, og da ble det dessert også. Janis var som vanlig midt iblant. Det ble en hyggelig kveld.

Mye godt

Kos med Janis

Så kom desserten

På vei hjem traff vi på to damer som bodde på Sunnmøre, nå var de på besøk i Oslo, de fortalte at de hadde vært på konsert. Vi slo av en prat med damene før vi dro hjem.

Besøk i Oslo

Lørdag ble det grill på Kolsås. Det var strålende sommervær, og det måtte nyttes, men det var egentlig altfor varmt i solveggen.

I solveggen
Godt med grill

Søndag var siste dagen i juni, og været var like flott. En lys og fin sommerkveld. Jeg tok bilder klokken 22, 40 det var lyst, nesten som om dagen. Men dagene går bare så altfor fort.

Fra balkongen
Fra verandaen
  

 

  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar