mandag 14. juni 2021

Gruppebilder, del 1, juni 2021

Når en er på turer arrangert av reiseselskaper, er de ofte at guiden tar bilde av hele gruppen. Reiser en privat med familie, blir det også iblant tatt gruppebilde. Eller på privat besøk blir det mer små grupper en tar bilde av. Her vil jeg først starte med et bilder fra et seminar jeg var med på sammen med kolleger på YHU. Det ble et interessant seminar, og hyggelig besøk i Trondheim.

Kolleger samlet ved hurtigruten

Sammen med noen kolleger

Så fra første cruiset i greske farvatn. Det var jo privat, men ved middagen hver dag, var vi noen faste personer som satt ved samme bord. Vi satt sammen med et annet par, pluss en far med tre tenåringsbarn. Vi var alle norske. Det ble mye moro ved middagen hele uken.

På slutten gikk skipet
gjennom Korintkanalen

Ved en middag

Senere var det midnattsbuffé

Vi var kommet opp på 2000- tallet før vi dro på rundreise i Kina. Det ble en opplevelse. Jeg ble blant annet imponert over størrelsen på Den himmelske freds plass i Peking. Her i hovedstaden spiste vi Peking-and. Her tok vi også gruppebilde. Der sitter jeg framme som nr. 2 fra venstre.

En diger plass

Ved middagsbordet
Gruppebilde tatt i Kina

Vi var på en ukes rundtur i Ungarn, der besøkte vi blant annet en av de eldste byene i landet. Den het Veszprem, også kal for "dronning Giselas by". Byen ligger ca. 15 km fra Balatonsjøen.

Fra Veszprem

Gruppen samlet foran bussen
Jeg i fronten midt på bildet

Fra Balatonområdet

I 2015 ble det kjøretur i Sørstatene med familie. Vi startet i New Orleans. Det ble litt av en tur, vi så mye på den turen. Men her skal jeg nevne besøket i Memphis, her så vi hjemmet til Elvis, Graceland. Vi hadde bestilt billetter før vi reiste. Da besøket var over, tok vi gruppebilde. Senere slappet vi av og så på livet i Bale Street.

Litt av hovedhuset

I museet

Gruppebilde
Kveld i Beale Street

Til slutt vil jeg ta med om et gruppebilde, men det er litt i en annen gate. Noen av oss i familien dro på en ukestur til Malta i 2016. Vi bodde på Hilton i St. Julians. En dag vi kom til rommene lå der en gave. Det var et gruppebilde av kokkene på hotellet, pluss en pose med små kjeks. Disse kokkene har vunnet flere priser, og de står foran dem på bildet. Vi syntes det var artig å få, og kjeksene smakte godt.

Her i området bodde vi

På tur i Valletta

Gruppebilde av kokkene

Hedda og Dina var med

Det blir ofte små grupper når en er på privat besøk. Slik som når jeg var med på et besøk i Seattle i USA for mange år siden. Her vil jeg avslutte med noen bilder fra det besøket.

Nå er denne karen sikkert voksen
I selskap

Vi i denne gruppen
skal til middag

Her spiste vi deilig middag