søndag 6. februar 2022

Starten på februar, 6.2-22

 1. februar startet med snøbyger, det ble litt mer snø og minus 6. Da jeg kom fra butikken dagen før, så jeg at gangveien var fint brøytet. Jeg så et sted at mange hadde endelig kastet juletrærne sine.

 Siste dagen i januar, juletrær kastet


 Dagen etter 1. februar, snøbyger


Fredag morgen så jeg på åpningen av OL i vinterleker i Kina. Jeg så da deltagerne fra forskjellige land kom inn, og på programmet etterpå. Det er en flott arena.

Norge kommer


 Et barnekor sang


Så avla representanter for utøverne den olympiske eden, og OL- ilden ble tent og satt på plass. Til slutt var det stort fyrverkeri. 

Ol- eden blir lest

Flaggene heist

OL-  ilden på plass

Hovedstadion i Beijing

Fyrverkeriet var spektakulært


Fredags kveld var jeg i selskap hos en i familien som hadde bursdag tidligere i uken. Vi ble møtt med champagne og snacks. Senere ble det middag, til slutt kaffe og kake. Vi var åtte til bords, og hadde en koselig kveld.

Først snacks og champagne


Middag var kylling og chorizopølser på en seng av poteter og grønnsaker, brød servert til. Etter den gode middagen ble det senere kake med nydelig krem, pluss kaffe.

God middag

Så kake og kaffe

 I går så jeg på to av løpene fra OL i Kina. Først fra kvinnenes 15 km skiathlon, det er med skibytte underveis. Johaug var suveren og vant. På andreplass kom Roc som Russland kaller seg i disse lekene. Bronsen gikk til Østerrike.

Johaug i full driv

Hun tok gull

Neste øvelse jeg så var 15 km skiskyting stafett der to kvinner og to menn tok del. Etter en god del bommer, klarte Norge likevel å komme først i mål og ta gullet. Det var fantastisk spennende å se på. 
På andre plass kom Frankrike, og bronsen gikk til Roc. Så får vi se hvordan det går videre.

I full fart

Glade  norske gullvinnere





  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar