onsdag 8. juni 2022

En fin pinsehelg, 8.6-2022

 Det ble en pinsehelg med flott vær, og nå viser naturen at første sommermåned er i full blomst. Lørdag på pinseaften blomstret til og med trærne ved KI- senteret her i nærheten. På hjemvei så jeg et lite tre som var fullt av lilla syriner.

Trærne ved KI blomstrer


 Også ved gangveien


1. Søndag, første pinsedag, ble det grill hos familie i området. Været var strålende. Først satt vi på terrassen, og fruen i huset serverte en frisk prosecco, samt stykker av rød og lys melon. Snart startet grillingen, men vi spiste i stuen.

Vi satt på terrassen

Grillingen i gang

Vi spiste inne

Denne kvelden spilte Norge kvalifiseringskamp for EM, og møtte Sverige i bortekamp. TV stod på siste del av kampen som Norge vant 2-1. Vår kjente spiller Haaland satte inn målene. Det ble en hyggelig grillaften.

Vår kjente fotballspiller
Haaland skårer 


Glade gutter


 
Mandag andre pinsedag var været like fint, og jeg gikk tur, både for å trimme, men også for å på blomstringen som var i full gang. Særlig syrinene er i full blomst nå både på busker og tre. Den første jeg så var en tre med lyst, lyst blå syrin, og et sted var en hel samling av små, kvite blomster.

Lyst, lyst blå syriner

Samling av små, kvite blomster


Neste jeg så var en stor buske med rododendron full med fine rødlilla blomster, de synes jeg er svært fine. Da jeg kom til et tre med kvite syriner, måtte jeg helt bort til treet og lukte på en, en vidunderlig duft. Men nå snudde jeg tilbake. Da tok jeg først bildet av naturen det var utsikt til.  

Rododendron

Herlig duft av kvit syrin

 Her utsikt fra stedet
jeg snudde tilbake

Som nevnt hadde vi et strålende flott vær i pinsehelgen. Andre pinsedag om kvelden stod jeg på balkongen og skuet utover nærområdet, været var fortsatt pent, men litt skyer på himmelen. Nå var det tilbake til hverdagen.

Bildet tatt fra balkongen
kl. 23. 30

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar