lørdag 4. juni 2022

Vi har startet på juni, 4.6-22

Vi har startet på første sommermåned. nå kun et lite tilbakeblikk på slutten av mai. Torsdag 19. mai ble det en utrolig flott kveldshimmel. Jeg tok bildet fra balkongen. Men lørdagen skiftet været, det ble grått og litt regn, men pluss 9 grader. Dette bildet er også tatt fra balkongen. Tredje bildet er tatt fra veran-  daen, det var litt skodde ned i dalene. De er i ferd med å bygge et nytt hus, før var der en skole, kanskje de bygger en ny, men nå er det grunnarbeidet. En diger heisekran er på byggeplassen.

Flott himmel


  Været skifter


Vi ser i heisekrana fra verandaen,

den er bak trea


En dag passerte jeg en mark med mye løvetann, det er typisk med de gule blomstene i mai, jeg tok bildet 25. mai. Da så jeg heisekrana i arbeid. Nå var den bedre å se.

Løvetann

 Diger heisekran

Lørdagskvelden 28. mai var fin. Søndagen fikk jeg gjester til lunsj. Da kom også den lille prinsessen i familien, og fikk litt ekstra oppdekning der hun satt ved bordenden. jeg tok bilde av henne da visitten var over.

Fin lørdagskveld

 Besøk til søndagslunsj
Lille prinsessen skal dra

En av siste dagene mai da jeg kom fra handletur, satt jeg på en benk og så på området. Jeg så at nå var trærne i full skrud. Jeg fortsatte på hjemturen, men måtte stoppe og se på en fugl som gikk og nippet på en plen. Det var ikke skjor, heller ikke kråke, men jeg mener det lignet en tyrkerdue, for jeg hadde flere ganger hørt tyrkerduer denne våren, de er lette å kjenne på sin "sang". Jeg tok bilde.

Trea i full skrud
Jeg mener det er 
en tyrkerdue

Så ble det onsdag og 1. juni, og første sommermåned. Jeg bladet om de tre kalenderne. Den første viser en valp som skal bli førerhund. Den neste er malt av en person med pensel i munnen, det er utrolig godt gjort. Den tredje kalenderen er gitt ut av et historielag, og viser en båt fra Remøy på Sunnmøre. Båten ble bygd i 1952, og brukt til blant annet sildedriving og brugdefangst.

Skal bli førerhund

Malt med pensel i munnen


Gammel båt

Så er kvalifiseringen for herrer i fotball til EM i 2024, det skal holdes i Tyskland. Fredag spilte Norge borte mot Serbia og vant 1-0. Haaland spilte i første omgang, og han satte inn målet, og slik endte kampen. Men nå venter Sverige og da spørs det. Vi får håpe det beste.

Haaland satte inn vinnermålet


Treneren var fornøyd

Det var også spillerne

I går va en fin kveld, men dramatiske skyer. Så spørs det hva resten av juni har å by på.

Fin kveld





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar