torsdag 16. juni 2022

Vi er midt i Juni,16.6-22

Nå raser tiden i vill galopp, i dag er 16. juni og midt i første sommermåned i 2022. Som vanlig tar jeg et lite overblikk over de to ukene som er gått. Først om været som en ikke kan klage på. Det har vært mye pent vær, men det har heldigvis regnet litt iblant, det er viktig for naturen.

Fra en fin kveld


 8. juni viste en regnbue seg


Torsdag 9. juni var jeg en kort tur inn til Oslo for å kjøpe noe på en spesiell butikk. Som vanlig gikk jeg av bussen nær Karl Johan og ruslet oppover. Jeg møtte en fra familien som viste meg hvor butikken var. Etterpå satt vi en kort stund på uteserveringen ved Sentrum scene. Det var fint vær og folk koset seg. Men det ble en kort visitt og snart gikk jeg til nærmeste busstopp og dro fra hovedstaden. Da bussen passerte slottet, tok jeg et bilde. 

Går opp hovedgaten

  Avslapning på utested

Folk koser seg i solskinnet

Tok bussen herfra

 Slottet i forbifarten

Pinsen ble også feiret i flott vær, da ble det både trimturer og besøk med familie, og det ble grill. Det har jeg fortalt om, så jeg tar med kun noen få bilder her.

Vi venter på grillmat

Grillsjefen i gang

På trimtur i sommervær

Så ble det fotball på Ullevål stadion. Jeg så kampen i TV, men kongen så jeg koset seg på tribunen. Norge slo Sverige 3-2, og det falt svenskene tungt for brystet. Vår kjente stjerne Haaland, banket inn to mål, og sjarmøren Sørloth satte inn det tredje. Litt av noen fotballgutter. 

Haaland gjør seg klar
Haaland satte inn to

Glade gutter

Sjarmøren Sørloth skåret også et mål


Lørdag åpnet dronning Sonja det nye Nasjonalmuseet. Flott som alltid, denne gangen i blått. Jeg skal besøke Nasjonalmuseet, men skal vente litt, for jeg regner med der er et rush nå i starten.

Dronning Sonja i blått

En dag jeg kom fra butikken, stoppet jeg for å se på en av blomsterkassene som er satt opp i strøket her. Det står også en ved trappen opp til inngangen der jeg bor. Men nå tok jeg bilde av denne fordi det var en fin bakgrunn. Blomstene liver opp.

Fint med blomster

  Været har som nevnt vært fint, men noen dager iblant med skyer. Tirsdag var fullmåne, men kvelden før var det en flott måne og jeg tok bilde. Månen var en del skjult av trær, men tok bilde likevel  i tilfelle det var skyet dagen etter. Det var bra, for da det var fullmåne, var det skyet himmel.

Nesten fullmåne

   


 
   


  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar