fredag 25. november 2022

Første del om turen til Sør- Amerika

 Vi 5 fra familien som skulle dra til Sør- Amerika, møtte på Gardermoen flyplass, 9 november.  Det var grått vær denne dagen. Vi fulgte først et fly fra Lufthansa. Det lettet kl. 18.30, det ble en liten forfriskn-ing på flyet. Vi landet i Frankfurt ca. kl. 22. 15.  

Det var grått vær da vi dro



Forfriskning på flyet

Mer kos

Flyet nærmer seg landing
Rett før landing

 

Flyet landet i Frankfurt kl. 22.15. Etter en del ventetid der, gikk vi om bord i et stort fly fra samme flyselskap. Nå skulle vi fly i ca. 13, 5 time, det var en lang flytur. Vi fikk servert middag om bord. Det ble lite soving på flyet, men timene gikk. Jeg fulgte med på tv-skjermen som viste kursen til flyet.

Vi har startet på turen mot Sør- Amerika


Vi fikk servert middag om bord


Vi fikk servert frokost før flyet landet. Endelig var vi framme i Argentina, i hovedstaden Buenos Aires. Da jeg kom ut av flyet, tok jeg bildet av flyet vi hadde fulgt så mange timer, og av et flytårn. Vi ble mottatt av den svenske guiden Stellan og av lokalguiden.

Litt av flyet

Flytårn

Nå skulle vi rett på omvisning i Argentinas hovedstad, og vi tok plass i en buss som stod klar. Det var varmt og fint, for her var det vår. Jeg tok bilder mens vi kjørte, av blomstrende trær, og stilige hus.
 
Blomstrende trær

Gatebilde

Stilige hus

Mer bygg

Så kjørte vi til hotellet og sjekket inn, men vi skulle videre på utflukt etter en kort pause. Men jeg kommer med blogg videre om denne dagen.

Her er litt av mitt hotellrom 


Fortsettelse følger.









 






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar