søndag 27. november 2022

Tur til Sør- Amerika, november 2022, del 2

Nå 10. november var det første vi skulle se i Buenos Aires var Operaen, Teatro Opera. Det var et staselig bygg. Innredningen var også flott, både vegger, tak, og lysekroner.

Opera Teatro

Stilig inne

Fint i taket
Veggene var spesielle

Vi var oppe på galleriet i en sal, da måtte vi være helt stille, for der var øving. Virkelig mye flott å se der. Jeg må nevne Lysekronene i bygget. Her var også blant annet statuer.

Salen der det var øving

Flotte lysekroner

Statuer

Jeg syntes dette var en flott innredning

Vi gikk ut fra Operaen, ute på den grønne plenen trippet en flokk med fugler. Nå skulle vi videre til et sted og spise argentinsk lunsj. Vi kjørte også i idylliske gater til stedet vi skulle spise.

Vi er ute fra operaen

Også idylliske gater
Vi er på lunsjstedet

Argentinsk lunsj
God dessert

Etter lunsj dro vi tilbake til en pause på hotellet. På veien så jeg det flere steder var i gang med julepynt ved forretninger. Hotellet vi bodde på het Broadway,  Det ble gaten det lå i også kalt, det var fordi her var så mange teater i strøket.

De pynter til jul

Strøket kaltes Broadway
 Så en titt på hotelltaket

Etter pausen på hotellet, skulle vi avslutte dagen i havneområdet. Da tiden var inne, møttes vi alle i  Albatross reisefølge i resepsjonen. Guiden sa at vi først skulle ta to, tre stasjoner med t-banen, resten skulle vi spasere mot havneområdet. Så la vi i vei.

På t-banen

Flere av følget på t-banen

Siste stykket gikk vi, og
her ser vi øverst på et bygg

Flere staselige bygg

Nå startet solnedgangen og det ble etter hvert et gyllent lys som passet godt til bildene, jeg syntes området ved havnen var meget fint.

Fra havnen
Her er idyllisk

Vi er nesten framme ved restauranten

En idyllisk kveld

Restauranten hadde også uteservering, men vi fem i vår gruppe ville sitte inne, for nå ble det etter hvert mørkt. Dette var en slags sushi-restaurant, det er jeg ikke særlig begeistret for, men noen av de andre spiste litt. Jeg valgte en forfriskning med mye frukt i. Vi satt ved vinduet og hadde god utsikt til broen som er bygd over kanalen, men kun halvveis over, Det syntes jeg var merkelig. Vi hadde en hyggelig kveld, og tok taxi tilbake til hotellet.