lørdag 13. april 2024

Helgetur til London, del 2

Søndag 17. februar våknet jeg opp til strålende vær i London. På formiddag spaserte vi en god stund i Hyde Park. Vi gikk også på steder i parken jeg ikke hadde vært før, Det var mye folk i parken i det fine været.

Fint i Hyde Park

Mye å se

Mange fugler

En fra reise-gruppen hadde bursdag, så vi skulle til Afternoon Tea på Landmark hotell. Det ble åpnet i 1899, og var det siste av de viktorianske, store hotellene. Det ble en hyggelig stund med mye godt.

Hotellet

Fra vinterhagen

Også rosa sjampanje

Om kvelden ble det middag i West End, og da ble det på slutten en privat quiz. På hjemvei til hotellet, kom vi forbi et minnesmerke av Agatha Christie (1890-1976), og bilde ble tatt.

Fra middagsstunden

Den berømte Christie

Mandag 18. februar var siste dagen i London, og været var like strålende. Nå spaserte vi rundt i byen og så på de kjente tingene i London. Vi var også oppe i The Shard, derfra er en strålende utsikt til byen. Til slutt en handle-runde i Oxford Street, før vi dro til hotellet og hentet bagasjen, og tok taxi til flyplassen. Så fly tilbake til Oslo, etter en fin helg i London.