mandag 1. april 2024

Vi starter på april 2024

 Nå er det mandag 2. påskedag, snart er påsken over. Mars har gått fort og jeg ser tilbake på bildene. Først vil jeg ta med et bilde jeg så i Aftenposten. Det var av en flokk rådyr som for spaserende, rådyr er det søteste dyr jeg vet om.

Søte rådyr


Været har vært litt forskjellig i mars, heldigvis har vi sluppet noe særlig snø, men har vært noen lette  snøbyger i blant, 16. mars var det noen få byger og minus en.

Bildet tatt fra balkongen

Bilde tatt fra verandaen

I påsken feiret vi en ung dame som som hadde hatt en bursdag, og nå passet det å feire. Påske-pynten var på plass og bursdagsbarnet hadde pyntet neglene i påskefarge.

Påske-pyntet stuen

Og negler i påskefarge

Så ble det deilig middag med påskelam og tilbehør, og til kaffen ble det to fine kaker å se på, og de smakte meget godt.

Fra middagen
Fra kaffebordet


 
Palmesøndag hadde jeg besøk, og fikk en stor blomsterbukett i påske-farge, Nå var heldigvis nesten all snø borte. Det ble tatt bilde av blomsterbuketten, men glemte å ta flere bilder.

Flott bukett

Nå var det mer vår i luften og herlig å se at det meste av snøen var vekke. Det ble fint påskevær, det var en lettelse at all snøen var borte.

Bilde tatt fra verandaen
Og fra balkongen

I går fikk jeg besøk til lunsj. Det var første påskedag, og jeg så ut på fint vær nesten uten en snøflekk. Så mye snø som vi hadde denne vinteren, er det meste jeg har sett. 

Påskelunsj

Hyggelig å få besøk. Senere ut på kvelden så jeg det var et fint lys på himmelen og gikk ut for å ta bilder. Først fra balkong og jeg stod og beundret den fine fargen på himmelen. Så gikk jeg til verandaen ved kjøkkensiden, og der var også flotte farger på himmelen. En nydelig kveld.

Fin kveldshimmel sett fra balkongen


 Og en flott himmel sett fra verandaen


I dag har vi skiftet over til 1. april, vi har startet på andre vårmåned i 2024. Jeg bladet om på de tre kalenderne mine. Tiden går fort. Vi får håpe på en fin vår.

Denne skal bli førerhund
Malt med pensel i munnen


Bilde fra landskap i Norge




 

 

  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar