søndag 28. april 2024

Hverdagsliv, og besøk i Oslo

 Heldigvis er alt som heter snø borte. En dag jeg gikk til nærbutikken, tok jeg pause på snarveien og tok bilde av alt løvet som lå på marken, og av en hengebjørk som ventet på våren.

Fullt av løv


Bjørk som venter på våren


Da jeg gikk tur for noen dager siden, så jeg at vårblomstene har dukket opp flere steder. Jeg tok bilde av både blåveis, og hvitveis.

Blåveis

Hvitveis


Mandag tok jeg et bilde fra balkongen. Klokken var 20.40 og en nydelig kveld. Det var ikke så kaldt heller.

Fin kveld


 
En dag hørte jeg korpsmusikk og gikk til verandaen for å se hva som skjedde. De har nettopp bygd en  skole i nærheten. En dag jeg gikk forbi syntes jeg skolen så fin ut. Nå så jeg der var mye folk, og tenkte det var offisiell åpning som foregikk.

 Bildet


Fredag møttes noen av oss inne i Oslo der vi skulle åpne en julegave. Den skulle åpnes på Aker brygge, først møttes vi og tok en forfriskning i nærheten. 

Nå er vi i nærheten


Så gikk vi til stedet vi skulle spise, stedet heter Winther, det lå rett nedenfor. Det er et italiensk sted. De er kjent for sine oster. De har eget ysteri, og har vunnet priser for sine oster.

Her gikk vi inn


Så kom fatet med mye godt av både oster og annet godt, og osten var virkelig god, den kan anbefales.

Matfatet


Til maten ble bestilt italiensk rødvin fra Piemonte, der vi var på besøk for ikke så lenge siden.  Den passet godt til maten.

Her var vi


 God mat


Rødvinen smakte godt


Det ble et godt måltid og et koselig besøk på Aker Brygge, og julegaven var kjekk å åpne. Vi satt en god stund og koset oss med maten, og pratet om det som skjer både hjemme og ute i verden. 

En hyggelig stund, og god mat



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar