søndag 25. august 2013

Nest siste uka i august 2013

Som vi alle er klar over er det valg 9. september, og da jeg var en tur i Oslo onsdag ettermiddag, ville jeg se valgbodene og spaserte trøstig oppover Karl Johan for å se på livet. Først stod Piratene, så De kristne. Jeg hadde aldri hørt om dem før, kun KRF. Jeg ville ikke ha en dialog med noen av dem, for jeg vet så inderlig vel hvem jeg skal stemme på. De to siste som stod der var FRP og til slutt Ap. Jeg snudde meg og tok et bilde oppover, men ikke godt å få bodene på.

Snart er det alvor


Jeg hadde avtalt med familie i byen, vi skulle møtes etter jobb. Etter en forfriskning på Karl Johan dro vi til Tekehtopa. Her gikk vi gjennom lokalet og ut i bakgården som er ganske nytt.

I bakgården


Navnet er rett og slett Apoteket bakvendt, bare se på vannglasset.

 Jeg ville ta en tidlig buss hjem, men tok først en tur innom Fuglen, en av de få kafeer i verden omtalt for sin kaffe i New York Times.

På Fuglene

Nå kan jeg forstå hvorfor dette stedet, litt bortgjemt i Pilestredet, har blitt kåret av New York Times til et av de beste steder i verden å drikke kaffe. Den var kort og godt ypperlig.

Nydelig kaffe

Vi har fortsatt en strålende sommer her i traktene og fine forhold for å gå turer. På trimturen torsdag la jeg merke til at rognebærtrærne hadde pyntet seg med sine rødaktige bær.

Dekorative rognebær

Fredagene er fast rutine med kaffe og kaker på ettermiddag dersom jeg er hjemme, og fredag satt jeg på balkongen i nydelig vær og koset meg. Da kom en søt sommerfugl og landet på en av blomstene i balkongkassa. Han foretrakk de gule blomstene og jeg kunne bivånet de oransje og gule fargene på den brune sommerfuglen.

En søt liten gjest


I går på lørdag var jeg på grillparty på Kolsås. Vi måtte nyte den fine sommerettermiddagen og kveld. Grillsjefen med familie var også til stede og tok seg av grillingen.

Grilling på gang

Da får vi vente og se hva som dukker opp i løpet av uka som kommer.

Jentene spiser grillmat


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar