onsdag 28. august 2013

Uke 35, 2013

Da synger august på siste verset. Vi her på Østlandet har vært så heldige å ha fortsatt flott sommer-vær. Jentene og jeg hadde lenge snakket om å gå på kino. Søndag ringte Dina og sa at nå var de klar, og at forestillingen klokka 16.30 passet fint. Slik ble det og vi ble skysset til Sandvika kino.

Vi har handlet

Personlig hadde jeg hamstret tre sjokolader og juice. Nå gikk vi til sal 5 og til rad og sete som stod på billettene. Vi var tidlig ute, men folk kom sigende etter hvert.

Jentene er klare


Vi skulle se: Mormor og de åtte ungene. Filmen startet og jeg fikk en støkk når det viste seg å være mer som en musikal. Men så hadde jeg ikke lest noe om filmen på forhånd, kjente kun det som var skrevet i bokform. Men Marit Opsahl Grefberg gjorde en fin figur som mormor i filmen. Vi hadde en artig stund på kino, og var heldige å bli hentet etterpå.

Plakaten

Mandag var atter en flott dag. Om kvelden jeg holdt på med noe i stuen, synes jeg det ble så lyst ute. Jeg gikk ut på balkongen og så på himmelen som hadde fått et underlig, men vakkert gyllent skjær. Sola var for lengst gått ned. Jeg stod og så på dette flotte synet, så plutselig var himmelen som før. Jeg tok bilde, men klarte ikke å fange rette stemningen, bildet fikk bare en vanlig rosa tone.

Himmelen som før

  
Nå har jeg gjort ferdig albumet met sommerreisen. Bilder fra oppholdet i Barcelona, og fra cruiset i Middelhavet. Jeg har valgt ut fra bildene jeg har på data slik at jeg får en sammenhengende historie. Jeg liker å ha et album i hendene når jeg vil minne meg opp igjen om reisene jeg er på.

Ferdig album


Om bord på cruiseskipet var profesjonelle fotografer som stadig tok bilder hvis en ønsket det. Jentene ble tatt bilder av, og jeg skaffet meg et som jeg skal ha ramme på. Det er det som står igjen å ordne etter sommerturen. Nå er det bare å se hva som skjer resten av august som snart er over.

Jentene

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar