søndag 4. august 2013

Så er det helg igjen, ugust 2013

Torsdag starta vi på august, tida bare flyr av sted. Gikk en runde til butikksenteret, fin lita trimrunde det. La merke til at det går fort framover med blokka de holder på å bygge opp igjen. Den jeg har nevnt før, den brant ned påsken for to år siden da jeg var på tur i Trysil. En person omkom. På verandaen har jeg god utsikt til byggeprosjektet.

Ny blokk

Fredag var jeg heldig og fikk en hastetime hos en tannlege i Sandvika. Min faste tannlege har ferie.   Jeg mistet et lite hakk av en tann, så jeg skulle være der klokka 09.00, men var ute i så god tid at jeg  tok en liten svipprunde bort til Rådhuset. Det var en strålende flott morgen, så jeg tok et par bilder.
Først av statuen som stod utenfor. På den stod: Frihet og liv er ett.

Rytterstatue

Litt av Rådhuset

Fikk nyss i at det var et lite familietreff på Kolsås ut på ettermiddagen. Jeg var klar og ble hentet dit.
Turen vi skal på ble også diskutert, og middag ble det. Været var fint så vi satt ute, men plutselig kom en lett regnskur ut av ingenting.

Skyene ble studert

Ti minutter etter var vi ute på verandaen igjen i flott temperatur, men skyene ble holdt under oppsikt. Det ble en fin solnedgang.

Regnet forsvant

Sola gikk ned


I går var her et regnvær uten like, og torden, men ingen vind akkurat her. Bilde fra balkongen i fullt styrtregn kom jeg ikke på å ta. Men i dag er det fin sommer igjen. Gikk trimtur etter lunsj. Passerte hagen med de fine nyperosene, men nå var også kommet store nyper. Der var både nyper og roser på samme greiner.

Fine nyper

 Både nyper og roser

Da skal jeg på reise, og drar i morgen. Dermed blir det stille på bloggen i to uker. Neste blogg kommer mandag 19. august, og da blir det reisebeskrivelse.     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar