mandag 21. desember 2020

Dagene før julen 2020

I området her startet de tidlig å pynte husene sine med julebelysning. Særlig ett hus skiller seg ut, der er full julebelysning, og en juleklokke blinker hele tiden.

Flott belysning


 Nå nærmer vi oss julehøgtiden, nå om siste førejulstiden. Torsdag 10. desember var jeg i selskap, men det har jeg fortalt om, skal bare ta med at der var de alt startet å pynte til julen. 

Pynter opp


Været har vært litt skiftende, flere dager med skodde langt ned i bebyggelsen. Men onsdag 14. desember var kommet litt snø. Så kom skodden igjen, og bilde ble tatt fra verandaen fredag.

Kom litt snø

Så skodde igjen

Jeg må nevne våre håndballjenter, de er ikke til å stoppe. Fredag vant de over de flinke danske jentene med 27 mål over Danmarks 24. Dermed skulle de spille om gullet. 
Så kom skodden igjen på lørdag.

I full sving mot danskene
Norge vant

Så skodde igjen

I går som var søndag, var jeg til Kolsås og så julefilm og smakte på julekakene. På vei dit så jeg noen hadde pyntet rett ved inngangstrappen her. I nabolaget ved dit jeg skulle, var også pyntet, der var det en snømann som lyste opp. Da jeg kom inn i huset, satt en nisse i gangen og tok imot. 

Ved inngangstrappa her
jeg bor
I nabolaget på Kolsås
Nissen i gangen

Så ble det julefilm og kaffekos, fruen i huset hadde bakt flere kakesorter, og hun hadde vært heldig med baksten, kakene smakte godt. 

Førejulskos

Så hjem til klokken 18.00, for da skulle håndballjentene våre spille om gullet i EM. De møtte Frankrike, og det ble litt av en kamp. De franske jentene er svært flinke, men å slå våre superjenter er nesten umulig. Det ble en forrykende kamp, og jentene våre dro seieren i havn. 

Spillet er i gang

 Norge vant

Nå ble det ville jubelscener og utdeling av gullmedaljene. Det ble fyrverkeri på scenen og jentene våre var selvsagt elleville av glede, og treneren og resten av de som er med i laget var selvsagt med på stasen. Ledelsen har jo noe av æren for hva håndballjentene får til. Nasjonalsangen vår: Ja vi elsker dette landet, tonet ut i hallen. Gratulerer.

Norge tok gull
Seierstrofeet

Norske spillere
og ledelsen samlet

Stor festivitas


 Neste blogg kommer tirsdag 29. desember. Da skal jeg fortelle om julefeiringen. Nå ønsker jeg alle som leser dette en riktig GOG JUL.





 


  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar