søndag 15. august 2021

Vi er halvveis i august 2021

Vi gikk over fra juli til august i strålende vær med strålende utsikt både fra verandaen og fra balkongen. Men tiden flyr, vi er alt midt i august. En av kveldene tidlig i august tok jeg bilde av månen som jeg så fra verandasiden, det har jeg aldri sett før, og aldri tatt bilde av den fra den siden.

Månen sett fra verandaen


Fin kveld, også sett fra verandaen

Fra balkongen

Onsdag 4. august grillet vi hamburgere. 7. august ble det lørdagskaffe hos meg. Nå i disse tider ser jeg at rognebærtrærne har pyntet seg med røde bær. Fra verandaen ser jeg bort til et som ser fint ut.

Godt med hamburger

Lørdagskaffen klar, enkelt og greit


Rognebæra i rute

OL i Tokyo er over, men jeg må nevne at våre håndballjenter tok bronse. Vi trodde en stund de ville klatre høyere, men i et OL må en være fornøyd med medalje. En bronse i et OL er flott gjort, og våre jenter gratuleres.  

De vant bronse


Medaljene berget


På vei hjem fra butikken satt jeg som vanlig på en benk og så på blant annet trærne, jeg kan egentlig forlite om typer trær. Men jeg mente å se hengebjørk, grantre, og rognebærtre. Litt lenger oppe så jeg et par unge damer satt på en haug. Jeg tenkte de satt og koset seg med en piknik. 

Rekke med trær


 Piknik? På haugen langt bak



Onsdag 11. august besøkte flere av oss Roseslottet ikke langt fra Tryvannet, og fra Holmenkollen. Jeg syntes det var svært interessant, samt godt tillaget.

Fra Roseslottet


Fem søyler

Idyll ved Tryvannet

I går var vi på besøk på Kolsås. Vi skulle sitte i stuen og spise middag, men maten skulle grilles ute på terrassen. Mens grillingen var i gang, kom en regnbyge, så paraply måtte hentes. Men mat ble det, og senere ble det jordbær og fløtekrem. Lille Pablo var med på opplegget.

Pablo og oppasser kommer

Det kom regn

Vi spiste inne
Pablo fulgte med


Til slutt jordbær og fløtekrem

I dag på søndag fikk jeg gjester til lunsj. Min yngste bror Idar og fruen Ranveig er på sommertur på Østlandet. De kom innom meg til lunsj, men skulle videre etterpå. To unge damer kom også for å hilse på onkel og tante. Det er alltid kjekt å treffes.

Det ble lunsj

 Avslapning på balkongen

 











Månen sett fra verandasiden.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar