torsdag 12. mai 2022

Tid for mimring, mai 2022

 Mimring er når en tenker tilbake på ting en har vært med på. Det kan være opplevelser fra reiser, fra høgtider, eller rett og slett fra hverdagen. Ikke minst fra besøk, eller når en har vært på besøk. I går bladet jeg i albumer og så på ting jeg hadde foreviget med foto. Jeg så på bilder fra da jeg bodde på Sunnmøre, der er som kjent en svært vakker natur. Her kommer en lett blanding.

Besøk i jula, her julaften


 Det kan være fint om vinteren


 Da lager en snømann

Iblant dro vi på besøk.
Bilde under tatt i Stettin.
Sebastian poserer

På besøk i Bærum

Jeg vil ta med et noen bilder fra et besøk i USA, mitt første besøk der. Det var hos familie i Seattle, et besøk jeg ofte tenker på. Etter den turen, har jeg besøkt USA 7 ganger til, jeg har sett mye av USA. Men det jeg vil nevne her var gode minner som jeg alltid vil huske.

Besøk i Seattle, damer i
sving på kjøkkenet

Her holder jeg en kar som
sikkert er voksen nå
Marit har en liten
koseprat i hagen

Dette var et utrolig koselig og spennende besøk, der vi ble tatt med mange steder og fikk sett mye, vi var på besøk med flere. Jeg tenker ofte på denne turen. Siste kvelden ble det stor avskjedsmiddag. Dagen vi skulle reise, ble flere med til flyplassen.

Her på en visitt

Vertinnen for avskjedsmiddagen
Flere ble med til flyplassen

 
Så andre minner fra konfirmasjoner og barnedåper, og andre tilstelninger. Da jeg bodde på Sunnmøre fikk vi besøk i forskjellige sammenhenger som i påsken og om sommeren.  

Pause i en barnedåp, Patryk
og Isabell
Pause i en konfirmasjon
Isabella og Anette

Påskegjestene får besøk
Dina, Phillip og Hedda
Visitt av Inger- Lise  og
sønnen

Sommergjest på fisketur

På trimtur over Skaret, og
utsikt derfra mot Sandvika 
i Tjørvåg

Sommergjester på Runde

Siden det snart er 17. mai, vil jeg avslutte med litt mimring over flere 17. maier både i Tjørvåg og i Bærum. Jeg synes det er koselig å se på både nyere og eldre bilder. Der ser en at tida tikker og går.

17. mai i Tjørvåg

Hedda feirer i Bærum,
det er noen år siden


Dina og Hedda klar for 17. mai








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar