tirsdag 3. mai 2022

Vi har startet på mai 2022

Nå går det fort i svingene, igjen har jeg bladet om de tre kalenderne mine. Men først en liten titt på siste dagene i april. Vi har i ukevis hatt strålende vær med sol og ganske varmt for årstiden. Noen ganger har det blitt grått vær, og jeg tenker at nå skifter været, men litt etter skinner det av igjen.

Iblant grått 


Tirsdag 19. april gikk jeg til KI- senteret, kun et lite stykke å gå. Da jeg tok snarveien tilbake, så jeg at trea var begynt å får grønnfarge. Våren var i gang. 

Trea begynt å grønnes

Onsdag 20. april var jeg en tur i Sandvika, og da var det fint vårvær. Da jeg kom med bussen, gikk en vei mot Storsenteret, da passerer en nær der fuglene går sine turer ved elvebredden. Da jeg gikk tilbake, gikk jeg først over brua, der stoppet jeg og så på elveidyllen, så gjennom sentrum som nå er en stor  byggeplass. 

På vei til Storsenteret


På hjemvei, utsikt fra brua


Søndag 24. 4 hadde jeg et par damer fra familien til søndagslunsj. Da diskuterte vi blant annet det som foregår i Ukraina, og han som har angrepet landet ble omtalt med ord som ikke passer her. 

Søndagslunsj

Fredag 29. 4 var jeg til middag med en fra familien som bor i nærheten. Jeg spaserte dit, ved en gangvei er som en liten skog, og mellom stammene der var store flak dekket med kvitveis. Til middag ble det lam. Vertinnen sa at i påsken hadde det vært pølsefest, men nå ble påskelammet servert, og det smakte godt.

Kvitveis

   Lam med alt tilbehør

Søndag var første mai, og da bladet jeg om de tre kalenderne mine. Først den med de som skal bli førerhunder, så den som er malt av en person som må bruke pensel med munnen. Herøykalenderen bruker jeg bilder fra en gang iblant, nå syntes det var et koselig bilde for mars. To karer som har fisket laks, og fått litt av en rugg på 23 kg, det var i 1967. Bildet er fra Herøy på Sunnmøre.

Skal bli førerhunder

Malt med pensel i munnen

Litt av en laks

Søndag var første mai, og da gikk jeg tur i det fine vårværet. Nå så jeg skogen var blitt mer grønn, og så den typiske vårblomsten løvetann. Ingen tvil om at våren er i full gang. Kvelden ble også fin. Så får vi se hva resten av mai vil bringe.

Trea grønnere

  Løvetann 

 Ble fin 1. maikveld



  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar