lørdag 3. desember 2022

Besøk ved Iguazu Falls

Vi var kommet til den 15. november. Etter frokost kjørte vi videre og først på programmet var besøk ved Iguazu Falls. Først skulle vi se det fra den argentinske siden. Vi kjørte først til besøkssenteret. Så skulle vi egentlig følge et lite tog som førte oss ut til fossene, det gikk ikke, så bi spaserte. Nå gikk vi på gangstier, og utsikten var utrolig. Vi kjører mot Besøkssenteret

Vi er framme

Oversikt

Nå gikk vi på gangstier, og det vi så var utrolig spennende. Vi så mange fosser som kastet seg ut, og bruset tordnet av alt vannet.

Det buldrer fra fossene

Mange fosser

Flott å se

Hvor drar alt vannet

Så dro vi fra stedet. I skogen så vi flere dyr, her er flere typer med både dyr og fugler. Vi så flere av begge typer.

En ape
Et dyr har gjemt seg, det
er en nesebjørn

Fugl
Et insekt har landet

Pussig trestamme

Så var besøket over. På hjemvei holdt guiden en morsom liten tale, og gratulerte med dagen, jeg ble nemlig et år yngre, og reisefølge sang, det var morsomt. Da vi kom til hotellet, spiste vi fem en sein lunsj på hotellterrassen. Nå hadde vi kjørt tilbake til Brasil.

Det ble spekemat

I resepsjonen pyntet med juletre

Om kvelden spiste vi fem privat middag, og et ord var hvisket i stillhet, for plutselig ble jeg servert  dessert med kakestykke og krem, pyntet med lys.