tirsdag 6. desember 2022

På Copacabana

Det var 18.november, og etter frokost skulle vi til stranda Copacabana. Vi bodde i området, så det var ikke langt å gå dit. Der kunne vi  boltre oss på stranda eller ute i sjøen. Bølgene var ikke store da vi kom dit.

Vi er to klar å dra

Ikke langt å gå dit

Folk var alt klar under parasollene

Stas å være på Copacabana

Bølgene var ikke store nå, men de fleste ville bare spasere langs strandkanten, eller sole seg. Jeg studerte området ved den kjente stranda. Det kom til mer folk etter  hvert.

Til venstre

Til høgre

Flere koset seg med å være i vannkanten

En kunne gå til og fra stranda på en sti der det var små fontener som sprutet litt vann nederst på føttene. Det syntes jeg var behagelig, for sanden var varm i solskinnet.

Spesiell sti

Så gikk vi opp fra stranda, da passerte vi  en uteservering der noen fra reisefølget satt og koset seg. Vi gikk til hotellet og tok en pause på takterrassen.

Blide damer

Utsikt fra takterrassen på hotellet

Fint sted

Så gikk vi ut på strøket igjen og der spiste vi først lunsj. Så videre ned på stranda for å se på  livet. Nå blåste det litt, så det var litt bølger. Men nå var vi bare på tur.

Pizza til lunsj.

Nå kvite bølger

Her kommer en bølge

Nå gikk vi til et sted lenger oppe fra stranda og så flere som drev med med forskjellig sport. Noen spilte tennis for eksempel.

Her spilles tennis

Det var mørkt da vi gikk for å finne et sted og spise middag. Til slutt bestemte vi oss og gikk inn et sted. Der avsluttet vi dagen.