torsdag 5. januar 2023

Nyttårskonserten 2023

 Også på første dagen dette nye året 2023, så jeg nyttårskonserten fra Wien. Det er fast rutine, og jeg ble ikke skuffet. Salen var fylt av publikum, og den var som vanlig flott pyntet.

Salen flott pyntet

Fine roser

Stilig sal

Jeg har besøkt denne salen og var på en liten konsert, men ikke en nyttårskonsert. Det sies å være flere års ventetid for å få plass. Nå var orkesteret på plass og spilte slik bare eksperter kan.

Fra orkesteret

Dirigenten

Også harpe var med

Det var flere ballett-innslag som var tatt opp på forhånd, og vist til oss seere over det meste av Europa, og kanskje andre land for alt det jeg vet. 

Her et av de første innslagene 

                                       
Dette også tatt ute


Innredningen i denne salen synes jeg er utrolig flott, og lysekronene er et kapittel for seg, de er svært fine, og de er ganske mange. I bakgrunnen på bildet ser vi koret som sang. Vanligvis er det kun gutter som synger, men i år var også noen jenter med. Et fint innslag.

Lysekronene er dekorative


Mer ballett

Som nevnt nydelige blomster


En fullsatt sal lytter


Det var en strålende konsert, også med kjente musikkstykker de vanligvis har på programmet hvert år. 
Som vanlig på avslutningen kom det kjente stykket: An der schõen blauen Donau. En flott start på 2023. 

Så bilde fra Donau


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar