mandag 23. januar 2023

Starten på reiselivet

Jeg synes det er artig og se tilbake på reiselivet, og jeg blir minnet om det hver gang jeg går inn på datarommet, der alle suvenirene er, samt inn på rommet der alle albumene står, til nå har jeg 84. Men jeg har masse bilder på dataen også. 

Albumene


 Jeg vokste opp på en gård på Vestlandet, og da ble det lite reising, men vi besøkte familie hver eneste sommer. Da jeg fikk egen familie, ble det mer vanlig å dra på turer, mest vanlig å dra på campingturer. 

Her besøk i Oslo

Vi kjøpte et nytt fint telt, og da ble det større plass, og greit å ha når det ble regn og  surt vær. Og det ble greit å ha da det kom en liten attpåklatt i familien, og han ble vant til å reise, han var kun 6 måneder da vi tok han med på båten. Husbonden var sjømann, og vi fulgte ofte med på tur om sommeren. 

Fra denne tiden ser jeg kun suvenirer fra Danmark, hvorfor det vet jeg ikke. Men det kom seinere, og vi får høre om det ved en annen anledning.

Suvenirer fra Danmark


Vi var alltid hjemme på 17. mai for da skulle de tre barna i familien spille i musikkorpset. Så kom den minste, en attpåklatt som ble basen i familien. Han også likte å spille, men måtte løftes til pianoet, for han startet tidlig,

Alle spilte i korps

Men om sommeren med på båtturer


Den minste spilte også


Han ble med på sin første båttur 6 måneder gammel. Seinere ble han også båtvant, og lekte seg ofte ute på dekk når det var fin vær, der hadde han sandkassen sin.

Lek på dekk


 Her seinere venter vi på

å få gå inn til havn i Polen


Det ble mange flere turer til Danmark, også i de seinere år, men vi får ta det i tur og orden. Til slutt noen bilder til, de er ikke så god kvalitet på som de vi har nå. Men en ting er sikkert vi fikk reist mye siden det var en båt i familien, og i ferien ble det også bilturer og camping, men så forandret ferielivet seg også. Etter hvert ble de lengre reiser og det starter jeg og fortelle om i neste innlegg.

Vi fikk sett mye også i vårt land

Her i Trondheim

Fire søsken på verandaen
I Gøteborg

Full fart på Humber River
kurs mot England




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar