torsdag 27. november 2014

Miami og Karibien november 2014, del 2

Vi spiste søndagsfrokost på hotellet før vi gikk ut i solskinnet og spaserte til Ocean Drive. Det er den viktigste gjennomfartsåren i South Beach. Vi stoppet opp og studerte det mest fotograferte herskapshuset i Nord Amerika, huset til den kjente italienske moteskaperen Versace, han ble skutt utenfor huset sitt for en del år siden. På begge sider av porten stod svære krukker med planter.

Utenfor porten

Svære krukker

Så tok vi en titt på Lummus Park igjen, et grøntområde med mange palmer og ligger som en grønn stripe mellom Ocean Drive og stranden.

Her er vi

Fine palmer

Fra Ocean Drive

Vi gikk innom Art deco- infosenter som også hadde et lite museum der det var utstilt klær, møbler og andre ting, samt vi kunne lese om denne stilen. Jeg syntes også et gammelt bilde fra gamle dager var interessant.

I Art deco- senteret

Fra gamle dager

Men nå måtte vi tilbake til hotellet og sjekke ut, for vi skulle videre på cruise. Vi gikk gjennom den festlige hagen og ut på gaten, og tok taxi til cruisehavnen i Miami. Klokken var rundt 12.30.

Hotellhagen ut mot gaten

På cruisehavnen gikk vi gjennom alle rutiner som må til før vi slipper inn på slike skip, også gjennomlysning av all bagasje og sikkerhetskontroll. Da alt var klart, gikk vi om bord på Norwegian Epic. Så rett til lunsj om bord. Mens vi ventet på avgang, tok vi et oversyn over en del av båten og så på utsikten mot land.

Utsikt mot land

Før vi gikk fra land, møtte vi opp til orientering om livvester og hvordan en skulle forholde seg hvis noe skulle skje. Båten skulle egentlig gå klokken 16.00, men ble en time forsinket, hvorfor vet jeg ikke. Utseilingen fra Miami var flott i det strålende været.

Vi går ut fra Miami

Fint ved Miami

Vi passerte en liten ferge

Marinaen

Så forbi stranda og ut i havet

Da vi tok en liten runde gjennom litt av båten som er stor som en liten by, la jeg særlig merke til den svære lysekronen, samt to lampeholdere som stod på siden av en dør mot en nattklubb.

Fin lysekrone

En av lampeholderne

Vi fikk også med solnedgangen før vi skiftet til middag. Men om bord var det svært uformelt i klesveien, det viste seg at det var helst i restauranten Manhattan en måtte komme om kvelden uten shorts. Det synes jeg er bra, for en bør ikke gå å vase i shorts ved middagen.