søndag 9. november 2014

Novemberuke med sol, regn og snø, 2014

Været er greit å følge med på, det skifter ofte og er et samtaleemne de fleste er opptatt av. En må ut, og da må en godta det som faller ned fra oven, eller vasse i det som har lagt seg. Nå har det gått en uke med ganske variert vær. Forrige søndag tittet plutselig sola inn i en krok av stua, men hadde ikke før snudd meg så var det grått igjen.

En rask visitt av sola

Onsdag var jeg på kino i Sandvika, filmen har jeg fortalt om, Operasjon Arktis. Personlig gikk jeg for å se den storslagne naturen på Svalbard, men fikk med en god del spenning også.

Spennende scener

 Torsdag ble en aktiv dag. KI- senteret åpnet med ny innredning og mange nye butikker. Jeg var en tur ned på formiddag og tok bare en liten runde. Ballonger pyntet opp.

Fra KI- senteret

Nå har Senteret butikker av mange slag, og alle hadde pyntet både utenfor og inne for anledningen. Blomsterbutikken hadde mye fint å by på, det hadde Til Bords også, pluss mange andre.

Blomster

Til Bords

På torsdag ettermiddag fikk jeg middagsgjester, og da ble Fårikål servert. Gjestene hadde med en flott blomsterbukett, som nå pynter opp i stua.

Røde roser

Til kaffe kom flere gjester, og da ble det røding rundt bordet. Alltid kjekt å møtes, men i dag er tidsskjemaet ganske fullpakket med de fleste, derfor må ting planlegges i god tid.

På slutten av kaffestunden

Så skulle gjestene hjem, og da fikk den lille hunden som også var på besøk på seg dagens kledning, og fant seg fint i det.

Ferdig til å dra

  På fredag kom første snøfnugga denne høsten. Det var såpass mye at det la seg godt synlig i balkongkassa og på plener og veier. Før i uka hadde det vært to minus, torsdag strålende sol, og fredag altså snø. Men den for fort, siden da har det regnet. Slik gikk denne uka i november.

Første snøen på visitt




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar