fredag 7. november 2014

Operasjon Arktis, november 2014

Onsdag var jeg på Sandvika kino og så filmen: Operasjon Arktis. Det jeg spesielt var ute etter var å se naturscenene fra Svalbard og de var som forventet storslagne.

Filmplakaten

Dette er en eventyr/familiefilm der aldersgrensen er 7 år. Filmen er basert på boka med samme navn som filmen, og er skrevet av Leif Hamre. Manuset til filmen er av Grethe Bøe- Waal. Hovedrollene spilles av tre barn. De to yngste spilles av Ida Leonora Valestrand Eike, og av Leonard Valestrand Eike. De er søsken også i privatlivet. De gjør en god jobb.

De to yngste

 
Handlingen foregår på Svalbard der tre søsken havner, hvorfor bør en gå på kino og se. Filmen varer i 1 t 30 min. og jeg ville ikke ha sendt en 7- åring alene og se filmen, for jeg hoppet i stolen noen ganger, så her passer det å ta med barn eller barnebarn å se filmen. Eldste jenta i filmen heter Julia og er 13 år. Hun spilles av Kaisa Gurine Antonsen, som gjør en fin innsats i filmen.

Julia

  Drivisen legger seg rundt Halvmåne- øya mens vinterstormen raser over Svalbard. Her må Julia prøve å mestre situasjonen og passe sine to småsøsken i situasjonen de har havnet i. Jeg vil anbefale filmen som har flere spennende scener, mer skumle enn jeg hadde trodd. God fornøyelse.

Flere spennende scener

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar