tirsdag 25. april 2017

Påsketur til Milano, april 2017, del 6

Nå skal jeg avrunde om turen til Milano i påsken. Det var onsdag 19. april og avreisedag, men vi hadde et par timer før vi skulle dra til flyplassen. Dette var første gang jeg var så langt nord i Italia. Milano ligger ikke så langt fra den sveitsiske grensen. Kartet under viser det.

Milano ligger nord i Italia

Etter frokost på hotellet ruslet vi en tur i nærområdet. Det blåste litt denne dagen også, men ikke så mye som dagen før. Vi passerte både gammel og ny bebyggelse. Blomster pyntet opp mange steder.

Gammelt og nytt

Fine blomster

Vi studerte skyskraperen der det kom et lite fly og kjørte inn i 20. etasje. Det var i 2002. Piloten omkom, og to i skyskraperen ble drept. Naturligvis ble folk skremt, det var jo rett etter det som skjedde i New York. Men det ble sagt at det var en pilotfeil.

Pirelli Tower

Men nå måtte vi tilbake til hotell New York og sjekke ut. Men først et foto fra resepsjonen.

Hotellet
I resepsjonen

Vi tok buss til flyplassen, og da vi nærmet oss hadde vi fin utsikt mot Alpene. Norwegianflyet lettet kl. 14.00, det var stappfullt, ikke et ledig sete. Det var turbulens helt i starten, men så ble det rolig. I starten fløy vi over Comosjøen, og resten av flyturen var fin. Alt gikk greit, jeg kom inn i leiligheten min 19.30. Påsketuren til Milano ble interessant og ikke minst lærerik. Planleggingen er viktig før man reiser, og vi har i familien en som er en mester til å planlegge. 

Utsikt til Alpene

Under oss Comosjøen

Nå blir det ingen blogg før 5. mai. I morgen reiser jeg på en ukes rundtur på Balkan. Den skal jeg fortelle om, for jeg tror det blir en spennende tur. 


 


 




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar