torsdag 11. oktober 2018

Gamle og nye høstbilder, oktober 2018

Først må jeg fortelle at det har vært flere møter angående turer som skal planlegges, særlig en vi skal på i november. Sist var et lunsjmøte der jeg serverte spekemat. Når damene ikke skal ha søtt, må det bli salt.

Lunsjbordet.

På turen til KI- senteret for et par dager siden så jeg at høsten hadde pyntet trærne med sine vakre farger. Da tenkte jeg på mange høstbilder jeg har. De skulle jeg jammen se på, tenkte jeg.

Fine farger

 Da jeg kom hjem, startet jeg å bla gjennom albumene på jakt etter høstbilder, både natur og hendinger hendt om høsten. Og albumer har jeg mange av. Til nå 72. For jeg liker også å ha bilder i album, ikke bare på data. Første jeg kom til var høsten 1992 da vi kjørte til Østlandet på høstbesøk. Da tok jeg bilde av de to barna i huset, Hedda og Henrik. Gutten i lekegrinda er nettopp ferdig med studiene. Therese både jobber og studerer.

Høsten 1992

  Høsten 1992 hadde vi besøk av et ungt par. Da kjørte vi en dag rundt øya der vi bodde i Indre Herøy på Sunnmøre. På et stopp hadde vi fin utsikt til storhavet.

Binni og Stephen

Jeg hadde en fin tid i årene jeg jobbet på YHU, sammen med mange hyggelige kolleger. Vi var sammen blant annet på flere fjellturer. Høsten 1993 kjørte vi til Drageskaret og gikk ruten opp i fjellheimen derfra. Jeg synes å huske at fjelltoppen vi kom til het Veten, men er ikke sikker på om det er rett skrevet. Her ble det selvsagt pauser underveis.

Herfra startet vi

 Pause, her ser vi
også Kjellaug
Utsikt til Syvde

Vi gikk også mye på fjelltur privat, særlig på søndager nå været var fint. På første bildet under er vi høsten 1995 kommet  på toppen av en fjelltopp i nærheten og skuer utover hjembygda og øyene. 
Det andre viser også fra en privat fjelltur, men fra høsten 1996. Da ser vi utsikt fra Hasund hornet nær Ulsteinvik. 
 
På søndagstur
Flott utsikt

Høsten 1998 gikk elever og lærere på YHU igjen på fjelltur. Denne gangen om lag samme rute som vi gikk i 1995 og som er vist bilde fra ovenfor. Det ble også en flott tur. Bildet under viser lærerne under en pause på turen. Andre bildet under viser bildet fra høsten 1998 i Tjørvåg. Bildet er tatt fra verandaen på huset vi bodde på Sunnmøre. 

Pause

 Høst i Tjørvåg


 Vi fikk besøk på Sunnmøre høsten 1999, da kom også lille Hedda, her er hun fotografert i sofakroken sammen med morfar. I dag er hun ferdig med videregående, og lurer på hva hun skal bli.

Hedda på besøk

Så skiftet vi over i et nytt århundre, vi gikk fra 1900 til 2000 og det gikk uten noe rabalder som mange spådde. Første bilde er fra høsten 2004 fra Tjørvåg. Utsikt fra verandaen.

Høsten kom også
i 2004

 Store ting skjer også privat i familien, jeg vil ta med tre store jubileum som har skjedd om høsten. Først vil jeg nevne Heddas konfirmasjon høsten 2014. Da ble det stor stas med selskap for konfir-manten med gjester fra både inn- og utland.

Sammen med foreldre og
gjester fra Danmark og England.

   Festkaken

Så ble Dina konfirmert høsten 2016, også hun i Bryn kirke. Igjen ble det stort selskap med mange gjester. Nå er hun i sitt siste år på videregående. Jeg lurer på hvor tiden blir av.

Dina i kirken
Konfirmant, søster og
foreldre

Jeg vil avslutte med bilder fra da vi feiret tre søstre, mine svigerinner som feiret jubileum på Sunnmøre høsten 2017. Det er fem år mellom hver og de slo sammen feiringen. Vi kjørte til Sunnmøre, på veien stoppet vi i Romsdalen og tok bilde ved  Trollveggen.  

Ved Trollveggen

Feiringen skulle foregå på Adolfbua i Gjerdsvika, og der ble mye god mat og fin feiring. Det ble også en strålende solnedgang over havet, da satt jeg ute og så på det flotte synet. En kjekk fest høsten 2017.  

Ungdommelige
jubilanter

 Ved Adolfbua
Solnedgang i
Gjerdsvika


Dette er siste bloggen på en stund. I morgen reiser jeg på en ukestur. Alt om turen skal jeg skrive om på bloggen. Jeg starter med den første 23. oktober.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar