fredag 5. oktober 2018

Starten på andre høstmåned, oktober 2018

Så har vi lagt bak oss september og er godt i gang med oktober. På slutten av første høstmåned var ofte en fin kveldshimmel..En av de siste søndagene hadde jeg lunsjbesøk. Været har egentlig vært for det meste fint, men begynte å bli kaldt alt i september. Tirsdag morgen 25. september for eksempel var 0 grader, men en det ble en fin kveld.


Søndagslunsj

Kveldshimmel
Fin septemberdag




Barnehagen rett bortenfor ser jeg når noen av barna har bursdag, da henger det norske flagget ut et vindu. Men ofte i det siste har der hengt et grønt flagg med mye hvitt på, hva det står for må jeg bare tilstå jeg ikke er helt klar over. Jeg har spurt, men ingen vet det. Kanskje det er et symbol for noe med barn eller barnehager?

Barnehageflagg?

 Onsdag ettermiddag var jeg en liten tur inn til Oslo. Først ble Janis hentet, hun lå hjemme og slappet av, men var straks klar. Så gikk vi ut på bytur.

Janis klar


Da vi kom gjennom Folketeaterpassasjen, så jeg på de pussige statuene som står der. De er av kvinner i forskjellige positurer, store og små. Alle er fra samlingen til Chr. Ringnes.

Spenstig kvinne
Likt en havfrue
Kjempedame

Vi tok en pause på Internasjonalen, dit  kan man ta med hunder, og skåler med vann står klar. Her satt vi og pratet om en reise som er planlagt til ut i november. Men jeg skal på en tur før det. 
    
Skåler med vann
står klar
Ved nabobordene var også hunder, de ble svært interessert i Janis, og til slutt ble hun selv modig og hilste på de andre. Artig å se på dem.

Flere hunder
Janis blir modig

Men til slutt ville hun roe ned før hun fortsatte å se på de andre små hundene. Været var fint i Oslo, men litt kjølig å sitte ute. Men vi fikk diskutere det vi skulle, samt ha en artig stund med Janis og de to andre hundene.

Hundeliv
Så pause

Været er fortsatt fint, akkurat nå er det pluss 9, og bildet under tok jeg nettopp fra balkongkassen, merkelig nok holder noen av blomstene bra enda. 
Blomstene lever enda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar