lørdag 9. november 2019

Hvedagsliv i starten på november, 2019

Først må jeg avrunde oktober. Søndag 27. oktober var jeg til søndagslunsj hos familie som bor i nær heten. En stund etter jeg var på plass, kom to damer til, de hadde med den lille prinsessen Aurora. Da stod lunsjbordet klart.

Prinsesse A på plass
Lunsjbordet klart
I fin kjole

Nest siste dagen i oktober var kaldt vær med -4, og takene rett bortenfor var hvitrimet. Så kom første november, det var en vanlig høstdag. Jeg skiftet over til ny måned i kalenderne. De som maler med  kosten i munnene, eller holder malerkosten med føttene, hadde denne måneden et fuglemotiv. Den som er fra blindeforbundet hadde som vanlig bilde av hunder som skal bli førerhunder for blinde.
 I slutten av oktober
kaldt

1. november grå
høstdag


Malt med penselen
i munnen. Utrolig!.
Vordende førerhunder
tar en blund

Søndag den 3. november fikk jeg besøk til lunsj, da kom også den lille prinsessen på besøk, hun var blid som en sol denne dagen, men hun har sterke stemmebånd hvis ikke alt er som hun ønsker.

På besøk
Lunsjbordet klart
Litt avslapning

I går kom den første snøen, det startet med litt sludd, og jeg håpet det bar vitnet om at vinteren nærmet seg. Der tok jeg feil, ikke lenge etter snødde det. Etter lunsj kom to damer innom for å levere noe, men satte seg en liten stund. Lille Aurora var med, denne dagen også i godt humør bare hun fikk det som hun ville.

Smak av vinter


På mammas fang


 Da blir det stille på bloggen her et par uker, for jeg skal på en reise. Jeg kommer hjem lørdag 23. november, og om kvelden skal jeg rett i et stort selskap. Dermed starter jeg første blogg 24. november, først om selskapet. Så starter jeg 25. november og forteller om turen som jeg tror blir svært spennende, 
  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar