fredag 6. november 2020

November 2020 er i gang

 Da har vi startet på tredje høstmåned. Og nå har koronasmitten økt igjen, nå må vi alle holde reglene. Det er i vår egen interesse. Jeg har tenkt tilbake på oktober, og til tross for epidemien ble det forskjellig jeg var med på likevel. Jeg liker også å følge med på været og ta foto, og på små opplevelser i hverdagen. For eksempel var jeg på vei hjem fra butikken, og tok snarveien tilbake. Jeg satt på en benk og slappet av da jeg så et lite ekorn som satt og koset seg og spiste på noe. Plutselig løp ekornet. Da så jeg de tre skjorene som var grunnen.

Skyet vær i starten på oktober

Ekornet koser seg


 Så løp det

Her er grunnen

Fredag 9. oktober ble jeg budt med på omvisning i Nasjonalteateret. Det var interessant. Det var i et Oslo i høstfarger. Jeg tok bilder inne i teateret, og da jeg kom ut, pluss fra bussen på vei tilbake.

Fint inne i Nasjonalteateret

Høst i Oslo
Høstlig bybilde

Fin himmel søndag kveld
10. oktober

På denne tiden spilte våre norske fotballgutter flere fotballkamper, de vant et par av dem. I kampen mot Romania spilte de som guder, særlig Haaland som laget hatrick. Men de andre var flinke også.

Gullgutten til
venstre

Tirsdag 13. oktober stod jeg på verandaen og så på en fugl som satt kry oppe i et tre ikke langt fra barnehagen rett bortenfor. Været var klart og fint.

Søt fugl

 Lørdag 17. oktober var jeg med på utstilling i Dronning Sonjas KunstStall i Oslo. Der så vi kunst av Edward Munch. Kunst hang på veggene, men også utstilt i glassmonter. Interessant å se.

Billettbeviset
Selvportrett av Munch

Utstilling også bak glassmonter 


Tirsdag 20. oktober fikk jeg en stuss. Da jeg så ut på balkongsiden, var de snø i balkongkassen. Heldigvis forsvant det fort. Dagen etter var det skodde langt ned i bebyggelsen.

Første snøen

Skodde, sett fra verandaen


Søndag kveld 25. oktober var en flott kveld. Jeg var en tur i Sandvika en dag, selvsagt bevæpnet med maske på bussen. Rett  forbi busstasjonen så jeg et fint veggmaleri.

Strålende søndagskveld

Det fine veggmaleriet

Lørdag 31. oktober var Halloween, Allhegensaften. Da går noen barn rundt og vil ha gotteri. Noen steder kalles det at barna går på Knask og knep. Jeg så at barna i området i nærheten, samlet sag på en plen bortenfor her, jeg så dem fra verandaen. En sølvfigur var også på plass.

Barna

Figuren

Søndag var 1. november, da ble det å bla om kalenderne som hadde fine novemberbilder. I lunsjtid fikk jeg besøk og serverte kaffe og litt smørbrød. Men det var en god meter mellom hver. Vi var fire rundt bordet, og reglene holdes nøyaktig. Så får vi se hva som skjer i november. 

Førerhundene på 
ene kalenderen
Bilde på den andre er
malt med munnen
November startet
med lunsjbesøk





 

   
 






 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar