søndag 22. november 2020

Sart ferdig med november 2020

 Tida går, vi har kun en uke igjen i november. Siste par ukene har vært ganske rolige, pandemien bremser oss ganske mye, men alle julegaver er på plass. Været har vært litt variabelt, men mye fint vær også. Søndag 5. november var en ekstra fin kveld.

Fin torsdagskveld


Dagen etter gikk jeg til butikken, og på vei tilbake slappet jeg av på snarveien tilbake  På samme sted der jeg så skjorer og et ekorn, så jeg denne dagen en katt som jaget skjorer. Han lå og lurte under et tre, skjorene ertet katten som løp etter dem, men skjorene fløy av sted. Et morsomt liten oppvisning. På siste delen tilbake, så jeg at nå har de fleste lauvtre tomme greiner.

Katt på lur, skjoren erter

Katten gir opp og drar

Tomme greiner


Søndag 8. november lå skodda ned i dalbotnen, men den lettet ut på formiddagen. På verandasiden var hus- og biltak hvitrimet og måleren viste minus 3.

Skodde

 
Hvitrimet tak på
verandasiden

Søndag 15, 11 hadde jeg besøk av en liten prinsesse. Hun er bare 1,5 år, men løper og danser og er uvanlig kvikk for å være kun 1,5 år. Et par damer kom med gaver, en julekalender. Noen av gavene var for tunge til å henge på kalenderen, så de må ligge på benken rett ved. Nå har jeg og kose meg med i adventstiden.

Den aktive prinsessen


Alt skal undersøkes



 
Kalenderen
Mer gaver

Været er litt variabelt, det har vert fint, det har regnet, og det har vært skodde langt ned i bebyggelsen. En dag så jeg til min forskrekkelse at det hadde kommet litt snø, men den forsvant fort. Fredag kveld var fin himmel og månesigd.

Skodde

Snø i balkongkassa

Så fin fredagskveld

 








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar