tirsdag 3. november 2020

Brudepar fra utlandet, del 2, november 2020

Som nevnt, ser jeg en brud så knipser jeg. En brud synes jeg vitner om optimisme, men vi vet hvordan det kan gå. Derfor håper jeg hver gang at dette må gå bra. Jeg vil starte med bilder jeg tok i Venezia i 2015. Vi skulle på cruise i Middelhavet høsten 2015, og startet først med et par dager i Venezia. Vi gikk og ruslet i byen da vi så et brudepar for spaserende. Flere turister tok bilde av dem, og de poserte villig.

Fra Venezia

Brudeparet

Vakker by for
bryllup

På kjøreturen i Texas i 2018, var vi kommet til San Antonio. I denne byen var svært idyllisk ved River Walk. En dag måtte vi stoppe opp for å se. Det foregikk en vielse på en fin plass rett ved gangveien ved elva. Vi stoppet et stykke fra for ikke å forstyrre.

Fint ved River Walk

Vielse pågår

Idyllisk område

Kjøreturen i Texas avsluttet vi med et par dager i Galveston. En dag vi spaserte langs strandavenyen, var det en vielse på stranda nedenfor. Det så ut for at det var populært å gifte seg på steder i naturen. Men litt uvant for oss.

Solnedgang ved hotellet
vi bodde på

Vielse på stranda

Stor, fin strand

På en reise i Georgia og Armenia i 2018, startet vi i Georgia, i hovedstaden Tbilisi. En dag kjørte vi på utflukt for vi skulle en kjent kirke. Det var søndag og en spesiell høytidsdag i Georgia. Vi kjørte opp i høyden til kirken som hadde et langt, vanskelig navn. Ved kirken var mye folk og jeg så to brudepar, og borte på åstopper så jeg det ble tatt brudebilder.

Ene brudeparet
Kirken

Det andre brudeparet
De tok brudebilder
oppe i åsene

Så gikk turen fra Georgia og til Armenia, men vi dro tilbake til Georgia der turen ble avsluttet med en privat dag i hovedstaden Tbilisi. Jeg slo lag med to damer fra reisegruppen, og vi gikk tur i byen i strålende vær. Da vi spaserte langs elven, så vi en flott brud som stod ved elven, to karer litt bortenfor og en stram kar stod litt nærmere bruden. Alle tre karene var fint pyntet, vi kom til at den ene var brudgommen, de to andre forlovere, eller noe lignende.

Fint ved elven

Brudgommen?

Bruden

Brudesvenner eller
forlovere?

På tur i Usbekistan var vi kommet til Samarkand, en by med fantastiske bygg. En kveld gikk noen av oss damene ut for å se på livet. Vi så en trapp som gikk opp til en dør, flere gikk inn der og vi tenkte at der er en restaurant. Vi gikk inn, men stusset over at alle var så flott pyntet, og da vi kom inn i salen var det full dans. Salen var fint pyntet, og da vi så mot scenen så vi der satt et brudepar. Vi ble forundret, men vi ble buden inn og plassert ved et bord og de ville gi oss mat. Vi var havnet i et bryllup i Samarkand. Da jeg kom ut, så jeg plakaten om bryllupet. Det er et artig minne å ha.

Flotte bygg i Samarkand

vi brudeparet

Da vi kom ut så vi
plakaten

Til slutt i dette temaet vil jeg nevne brudefølget jeg så i Etiopia i 2019. Vi hadde kjørt fra Bahir Dar og  på veien hadde vi besøkt et gammelt palassområde. Så videre mot Gondar, men nå måtte vi stoppe, for et brudefølge var i full dansing. Både brud, brudgom, brudepiker og forlovere var i gang med lek og moro. Det var artig og se på før vi dro videre.

Vi så gammelt palassområde

Så stopp for brudefølge
Dans og lek
De hadde det artig, og en