tirsdag 30. mars 2021

Påsken 2021 er rett rundt hjørnet

 Da nærmer vi oss påsken, og i år blir det helt sikkert ingen reise. Jeg håper vi kan møtes noen av familien som er i nærheten, ellers får en rusle litt rundt i nabolaget. Været har vært litt skiftende, men onsdag kveld var det fint.

Fin onsdagskveld


Månen viste seg tidlig

denne onsdagen


Men været kan skifte fort, fredag lå skodde langt ned i bebyggelsen, og den lå  her tore deler av dagen. Det som er bra, er at snøen er på vei bort. Jeg har pyntet med litt påsketing i stuen.

Sett fra verandaen


Utsikt fra balkongen

Litt senere, skodde 
fortsatt


Et påskehjørne

Palmesøndag gikk jeg tur, det var solskinn først på dag, men begynte å skye over da jeg gikk ut. Nå er heldigvis alle gangveier uten snø. Da jeg tok en pause på gangbroen vi bruker å stå og se på 17. mai-  toget, var det godt å se at vi ikke har startet på våren enda, til tross at vi er i første vårmåned.

Ingen snø på gangveiene

 Ikke så grønt som
17. mai

Da jeg passerte Bryn kirke, så jeg hekkene fortsatt var brune, og på trærne viste det fortsatt ikke vårtegn å snakke om. Men fint vær å trimme i.

Brun hekk ved Bryn kirke

Trærne også litt pjuskete

Torsdag starter påsken for fullt, da er det skjærtorsdag. Da har sikkert de fleste klar den gule påskepynten. Påskekyllinger er en av tingene vi ofte pynter med. Sammen med påskeegget er det nordiske påskesymbol på nytt liv.

Kyllinger påskesymbol

Påskeegget har lange tradisjoner her i landet, både ekte egg, men også sjokoladeegg. For egget er  tegnet på spiren til nytt liv. Noen steder i verden er dekorering av påskeegg en ren kunstart.

Påskeegg

Til slutt vil jeg ønsker de som leser dette i vårt land eller i utlandet en riktig God Påske. Men jeg vi også skrive en blogg på påskeaften.

GOD PÅSKE

 


Neste blogg lørdag 3. april.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar