mandag 26. juli 2021

En dag gjester, neste dag på grill, juli 2021

 Fredag hadde jeg budt inn til sein lunsj, og etterpå samling på balkongen. Fredag var en av de nydelige, varme dagene vi har hatt i juli. De som hadde anledning kom, og da var bordet klart. Et par små hunder kom også, og først måtte de få drikke i varmen, så litt godteri.

Bordet klart


Joni er trøtt av varmen

Pablo er også kommet,
nå får de litt godteri


Vi satt en god stund ved bordet og snakket om forskjellige tema, naturligvis også om korona og sprøyter, og situasjonen på området både hjemme og i utlandet. Reiseplaner er lite omdiskutert for tiden. Så ut på balkongen, der var varmt, men heldigvis levelig under markisen. 

En gjest ute på balkongen


Pablo er Hedda sin hund

Blomstene i balkongkassen trives,
men får vatn hver kveld i varmen


På lørdag ble det grilling i nærheten, så jeg spaserte dit i knallvarmen. Måleren viste her 29 pluss. Et sted ved veien måtte jeg stoppe og beundre noen søte blomster, de så ut som små klokker. Og da jeg kom fram, måtte jeg se på fine blomster utenfor huset.

I veikanten

Ved inngangen
Pablo som er på
sommerbesøk

Vi satt på terrassen og pratet, spiste snacks og så på humler, bier og kvepser som stadig besøkte blomstene. Av og til var det flere på samme blomst. 

Kos på terrassen

  Blomstene hadde stadig besøk,
her kun en i midten

Her er to på besøk

Så startet grillingen, men det var så varmt at vi måtte spise inne. Grillmat smaker alltid godt. En koselig søndagskveld, men vi ble ikke seine. Hedda var snill og svippet oss hjem, først meg som bor nærmest, så den andre damen hjem til seg.

Grillen i gang

Alltid godt med
grillmat







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar