mandag 6. februar 2023

Vi har reist fra Trysil

Lørdag var siste dagen på Trysil. Denne dagen var utmerket vær igjen. Etter frokost dro flere ut på ski, jeg tok det som vanlig med ro og gikk tur. Denne dagen så jeg mer folk, tydelig at flere var kommet for å være her i helgen. Men vi skulle reise hjem på søndag. Første bildet under er tatt fra hytta. Så noen fra spaserturen.

Mot Trysil-fjellene


Ute på tur

Snølandskap

Nå flere folk

Solen skinte

Jeg spaserte tilbake til hytta i det fine vinterværet. Nå ble det avslapning og lunsj. Men jeg måtte ut og ta bilde, for solen skinte så fint mellom trea. Inne spilte noen kort. Seinere på dagen ble det en likør til kaffen og kos ved peisen.

Jeg tok bilde av sol, tre og snø


Noen spiller kort
Så kos ved peisen

Etter hvert ble det tid å starte på middagen, denne kvelden ble det kjøtt på rotgrønnsaker, nydelig middag. Grand Prix stod på, men jeg er skuffet over hele opplegget. Det var mye bedre før. Nå er ikke sangene så viktig, nå er det showet. Før var det fine sanger de konkurrerte om.

Middag under arbeid

Middagsbordet klart
Lørdagskvelden nesten over


Søndag i lunsjtid skulle vi reise. Vi ryddet etter oss på våre rom, så litt lunsj før vi dro. Stephen kjørte oss ned til Trysil der vi skulle ta buss. Så skulle han opp og hente familien og kjøre hjem. Vi ventet litt på bussen og da så jeg på haugene med snø som lå der. Det var fin utsikt opp til Trysil-fjellene.

Utsikt til Trysil-fjellene

Store snø-hauger

Så kom bussen og vi tok plass, da alt var klart kjørte vi i retning Oslo, men stoppet først på Gardermoen
og flere skulle dit. Sikkert utlendinger som skulle fly hjem. På bussturen hadde vært en dis over landskapet, og det var en del trafikk. Bussrutene var så rimete at det var ikke mulig å ta bilder, men da vi var kom nedover mot lavlandet tok jeg bilde framover mot frontruten, og så da at det var en del trafikk. Nå var vi snart hjemme etter en kjekk tur til Trysil, og den fine hytta vi bodde. Det ble et hyggelig jubileum i et strålende flott snølandskap.

På hjemvei







 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar