søndag 21. mai 2023

Sommertur til Mallorca

Neste tur gikk til Mallorca, da var vi en del kjentfolk som dro på sol-og badeferie til Alcudia. Det er en del år siden, så bildekvaliteten er derfor ikke på topp. Det er også begrenset hvilke bilder jeg kan legge ut. Vi dro dit i august, så det var varmt på Mallorca. Første bildet viser et kort med bilde av ferieøya.

Fra Mallorca

Vi var ofte på stranda, det ble soling og bading. Men var på turer, en dag ble det tur for å se blant annet delfiner som hoppet. Det er ikke godt å se det på bildene. En kveld gikk vi også på tur i havne-området, der var mange fine båter.

Fra stranda

Delfinshow

I havneområdet

Da vi var klare til å gå på strøket i Alcudia, stoppet vi utenfor hotellet vårt, for der var ofte barne-disko og det var morsomt å se på. Det var også kvelder med show ved hotellet.

Bane-disko

Show ved hotellet

En dag dro vi på tur til Palma. Der ruslet vi rundt i byen, og vi beundret den flotte katedralen. Men det var svært varmt, så det var ikke lenge før vi dro tilbake til hotellet. En dag var noen av oss til gamle- byen i Alcudia.

En flott katedral

Det var svært varmt den dagen

Palma gamlebyen i Alcudia

Vi var også på strøket i Alcudia. På bildet under, er vi på en bar der de også pyntet gjestene med blomsterkranser. Men dagene på Mallorca gikk fort, snart kom dagen for hjemreise.

Ute på strøket

På flyplassen, vi skal reise fra Mallorca