torsdag 25. juli 2013

Varm sommeruke, 2013

Det har snart gått en uke til, og varmere dager kan jeg ikke huske. Det må være i min barndom, for de sommerdagene husker jeg alltid som varme og fine. Fredags kvelden måtte jeg igjen beundre den fine kveldshimmelen.

Fin himmel

 Lørdag var det grillaften igjen. Jeg ruslet bare om lag 10 minutter, og var hos familie. Det var igjen en utrolig varm kveld. Mye god grillmat.

Grillparty

 Jentene trives i sommerkvelden

Søndag ble trimtur, men det var nesten for varmt til å gå. Men tur ble det, og et sted kom jeg forbi et sted der blomstene duftet ganske sterkt, en søtlig ange, nesten som honning. Et annet sted måtte jeg stoppe for å se på en trestamme. De lyse, sølvaktige bjørkestammene er meget dekorative.

Blomstene duftet søtt

Bjørkestammen er dekorativ

Mandag kveld ble jeg sittende på balkongen for å se på fullmånen, for denne kvelden var den vokst seg så stor den kan bli.

Flott måne

I slikt fint vær blir det lite tv- titting. Samme kan være for der er mest repriser nå i ferietider. Det blir mye ute på balkongen og filosofere i de flotte sommerkveldene. Tirsdag var det også vakker himmel, men nå litt mer skyer.

Rosa skyer


 I balkongkassa har jeg noen blomster jeg trodde måtte gi opp på grunn av varmen, for de så litt pjuskete ut. Men da jeg så på dem denne tirsdagskvelden hadde de jammen kviknet til.

Blomstene kom seg

 
I går på onsdag hadde jeg gjester til middag, og senere på kvelden ble det kaffe og dessert på balkongen. Enda en nydelig kveld.

På balkongen

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar