onsdag 21. desember 2016

På julekonsert med Sølvguttene, desember 2016

Søndag var jeg på julekonsert sammen med flere fra familien. Konserten ble holdt i Oslo Domkirke. Den stod ferdig i 1697, og het da Vår Frelses kirke. Navnet ble skiftet til Oslo Domkirke i anledning Oslo bys 900- årsjubileum i 1950.

Oslo Domkirke

Konserten var med Sølvguttene. Koret ble stiftet i 1940 av Torstein Grythe som var dirigent. Nå er Fredrik Otterstad dirigent, han tok over i 2004. Sølvguttene har sunget sammen med flere kjente artister, også internasjonalt.

Sølvguttene

Kirken var fullsatt under konserten, og det ble en flott forestilling. Også her skiftet de farge i kirke rommet i løpet av konserten.

Fullsatt kirke

Fin belysning

Det ble en strålende konsert med Sølvguttene. Etter denne forestillingen skulle de ha en konsert til. Folk stod alt å ventet utenfor da vi kom ut.

Koret i sving

Fargene skiftet

Så var det over. En mektig forestilling av Sølvguttene. Jeg er glad jeg fikk med meg denne forestillingen. Nå har jeg fått julen sunget inn.

Konserten er over





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar