mandag 13. november 2017

Nesten halvveis i november 2017

Vi er nesten halvveis i tredje høstmåned. Personlig synes jeg at dagene bare forsvinner som en røyk. Nå har vi nesten halve måneden av november bak oss, om to uker startet julemåneden. Været har som vanlig vært skiftende. Nå når jeg skriver dette er det strålende sol, litt kjølig, men flott høstvær. Første torsdagen i måneden som var 2. november, var en flott høstdag med strålende kveldshimmel.

Kveldshimmel

Men det kan skifte fort. Bildet under er tatt to dager etter, på lørdag ved lunsjtid 4. november. Tett skodde om morgenen, men til min forundring tettet skodda enda mer til mot lunsjtid, vanligvis er det omvendt.

Skodde ved lunsjtid

 Tirsdag 7. november tok jeg en tur inn til Oslo på ettermiddagen og møtte familie. Han hadde med bursdagsgave, for jeg blir i utlandet på dagen. Jeg fikk to gaver, den ene skulle pakkes opp der og da, det var et fint smykkesett. Det andre var en konvolutt jeg skulle ta med og åpne på dagen. Jeg kjente igjen bildet som prydet konvolutten, det var tatt sommeren 2012 da vi kjørte i California, Big Sur. Vi startet turen med noen dager i San Francisco, og da var vi en dag på besøk i vindistrikter som Napa Valley. Bildet er tatt på en av vingårdene der.

Tro hva konvolutten inneholder?

Janis var med

Dagen etter som var onsdag, tok jeg bilde av en pussig sky på himmelen. Den minnet om en finger, eller kanskje et smalt fotblad? Jeg synes det er artig iblant å se på hva skyene kan ligne på.

Utsikt fra balkongen

Torsdag ble det kino i Oslo. Det var forpremiere på Gimle kino på filmen: Mord på Orient 
ekspressen. Det har jeg fortalt om, så her bare nevner jeg hva jeg har tatt del i. En kjekk kveld.
Vi ble servert champagne. Vi tok med vin inn.
På forpremiere

Plakaten


Lørdag var jeg på besøk hos familie i nærheten. Inne i stuen brant det koselig i ovnen. Det ble det servert god middag med stek av kjøtt servert på ovnsstekte grønnsaker, samt annet tilbehør som bakte poteter. Det smakte godt. 

Brant i ovnen

Middagen klar

Til slutt fikk vi kaffe og smake på kaken familien skulle ha dagen etter som var søndag og Farsdag. Jeg fortalte om turen til utlandet jeg skal på med avreise tirsdag morgen.

Flott farsdagskake

Neste blogg blir lørdag 25. november. Da starter fortellingen om reisen.




   



     



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar