søndag 17. februar 2019

Turer til spanske øyer, del 2, februar 2019

Et cruise i Middelhavet i 1999 startet på Mallorca og ble avsluttet der. Før turen startet gikk vi en tur ved småbåthavna, på bilde nr.  2. under er tatt rett før vi drar fra skipet og reiser hjem.

Ved småbåthavna
Klar for hjemreise

I 2001 ble det nytt cruise i Middelhavet, men nå en ny rute. Ombordstigning var denne gangen også fra Mallorca, og på Mallorca ble turen avsluttet. Da vi dro, var det kveld i Palma, andre bilde er tatt rett før avreise fra skipet.

Kveld i Palma
I Palma før hjemtur

I januar/ februar 2006 ble det en måneds langtidsferie på kanariøya Lanzarote. Vi reiste for å korte inn på vinteren, og for å trimme mest mulig. Vi bodde på hotell i Los Americas og hadde kun frokost fast på hotellet. Ellers ville vi ta dagen etter hvor vi var.

I Los Americas

Fra Los Americas så vi opp til den snødekte vulkanen Teide, og dit var vi også på tur en dag. En dag var vi på tur ut til øya La Gomera, dit vi fulgte båt, og var på busstur rundt på øya. Til slutt hadde vi privat tid i San Sebastian der byen også lå oppover dalsiden.

Ser opp til Teide
Fra La Gomera

Vi trimmet mye og gikk ofte til Los Christianos som var et godt stykke å gå, men det var vitsen å trimme mye. Vi var på mange turer både opplagte utflukter og turer på egen hånd. En dag tok vi lokalbuss til hovedstaden Santa Cruz. Der ble jeg overrasket over alle de fine trærne som var fulle av blomster.

I Los Christianos
Fra hovedstaden med
blomstrende trær

På  denne langferien på Tenerife vil jeg påstå at vi så det aller meste av øya, og været var fint det meste av tiden. Kun et par dager blåste det, ene dagen ganske kraftig. Ellers strålende vær. Bildet under viser utsikten fra utekafeen vi satt kvelden før vi reiste hjem.

Solnedgang

På et cruise i Middelhavet sammen med flere fra familien i 2014, var en av havnene Palma på Mallorca. Vi hadde sett mye av Palma før, så nå bare ruslet noen av oss i gamlebyen og var innom små butikker. Så fortsatte turen videre.

I gamlebyen
i Palma

Jeg var en uke på Lanzarote i november 2016. Da var jeg på flere utflukter og så mye av øya. Blant annet til en liten by som het Teguise. En dag var jeg med på en tur til lavalandskap blant annet.

I liten landsby
på Lanzarote
Lavalandskap

Jeg gikk også flere turer privat, som til stranden og vasset i vannkanten. På hotellet jeg bodde hadde jeg fin utsikt, særlig var solnedgangene fine. Jeg så mye av Lanzarote på denne uken.

Fin strand
Fine solnedganger

Siste besøket på spanske øyer var i 2017, da vi flere fra familien var på cruise. Da besøkte vi Ibiza, en øy jeg aldri hadde vært før. Vi gikk på land og ruslet rundt i smale gater og så på livet.
Dette var mine besøk på spanske øyer. Men de teller jeg ikke med av besøk i Spania, men på sin plass å ta med.