tirsdag 25. februar 2020

Vintercruiset 2020, 1. del, februar 2020

Vintercruiset skulle startet i Dubai 17. februar, men noen  fra oss i familien som skulle bli med, ville først ha et par dager i Dubai. Tre av oss hadde besøkt byen for åtte år siden. Dubai ligger på den arabiske halvøy, og er en stor by med over 3,3 millioner innbyggere. Vi reiste til Dubai sent fredag kveld  med Norwegian direkte fra Gardermoen. Vi hadde mange timers flytur foran oss. Jeg fikk meg en stuss da jeg hørte vi fløy over Iran, men vi var høyt over fjellene. Det var fint å se innflygingen til Dubai. Nå satte vi fram klokken 3 timer, så klokken var blitt rundt 09,00 lørdag morgen 15. februar.

Over fjellkjede i Iran
Flyr inn mot Dubai
Snart landing

Fra flyplassen tok vi taxi til hotellet vi skulle bo, og da passerte vi blant annet det høye tårnet i Dubai. Det var for tidlig å sjekke inn, så vi satte fra oss bagasjen ved resepsjonen. Vi dro først til Dubai Mall. Inne stoppet vi opp og så inn på akvariet, og særlig skatene syntes jeg var pussige.

Det høye tårnet
Fra Dubai Mall


Fra akvariet
Skate

Vi passerte en skredder som satt og sydde på en symaskin. Videre syntes jeg en skobutikk hadde en spesiell innredning. En hel vegg hadde et svakt vannfall og tøffe figurer som forestilte stupere. Jeg hadde sett dette sist jeg var her, men like fint å se igjen. Vi gikk til området ved fontenene.

Skredderen
Skobutikken
Stuperne

Mot området ved fontenene


I Dubai er et spesielt flott fonteneanlegg som er flott å se. Vi så det nå, men senere skulle vi tilbake til området og spise middag, vi hadde bestilt bord før vi reiste.

Fra fontenen nå 
før på dagen

Om kvelden spiste vi middag med utsikt til fontenene, det ble flott vannshow med musikk til, og da det ble mørkere, skiftet det høye tårnet farger. Vi spiste middag på en restaurant der vi hadde bestilt bord før vi reiste. Vi satt på uteserveringen med flott utsikt. 

Middag
Fra vannshowet
Fantastisk flott å se

God middag

Etter en god middag spaserte vi i retning hotellet. Kvelden var mild og fin som en sommerkveld hjemme i Norge. Neste dag skulle vi også være i Dubai.

På vei til hotellet


Fortsettelse i morgen.




  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar