onsdag 26. februar 2020

Vintercruiset 2020, del 2, fedbruar 2020

Jeg vi starte med noen få bilder fra lørdagskvelden som vi var ved Address hotell og hadde flott utsikt til fontenene og det opplyste tårnet da vi spiste middag på restauranten Serafina.

Fontenene i starten

Fra området

Utsikt til vannet
Tårnet skiftet farge

Søndag morgen 16. februar, stod besøk i Dubai Miracle Garden først på programmet. Det er en blomsterpark som ble åpnet på Valentinsdagen i 2013. Det er verdens største blomsterhage med over 50 millioner blomster og 250 millioner planter. Her er også verdens største blomsterinstallasjon i form av en Airbus A 380. Vi tok taxi dit, for hagen ligger et stykke utenfor sentrum. Da vi var framme, kjøpte vi billetter og gikk inn en av inngangene. Vi kom inn i en fantastisk blomsterprakt.

Fra starten en blomsterprakt


Flyet


Blomsterbilen

Noen av oss hadde ikke spist frokost, så vi satte oss på en kafé. Den var også spesiell, åpen på sidene, men taket var tett med oppslåtte paraplyer. Her spiste vi frokost i blomstrende omgivelser.

Fra kafeen

Så fortsatte vi rundt i den utrolig vakre hagen. Jeg har aldri i mitt liv sett maken. Det var som å gå i et blomstrende paradis.

Utrolig å se
Så mye blomster

Så kom vi til de dansende blomsterdamene, de svinget seg etter musikk. Slott og tårn manglet det heller ikke, og dyrefigurer utklippet av grønne busker. Det var som å vandre i et eventyr.

Tårn
Se på hesten

Dansende damer med slott i bakgrunnen


Se på denne

Noe så fantastisk og vakkert tillaget har jeg aldri i mitt liv sett. Og mye festlig å se som for eksempel eventyrfigurene. Mange kjente typer.

Vi kjenner disse
Og denne

Jeg måtte sette meg på en benk og slappe av en stund, og jammen var benken spesiell også. Før vi gikk, så vi også en tannbørste og annet tilbehør.

Benken
Tannbørste, spring 
og tilbehør
Men flyet var spesielt

Besøket i denne mirakelhagen med all blomsterprakten og den kunstneriske måten det var laget til, er nesten som et eventyr. Det var en fantastisk opplevelse. Vurderer du å besøke Dubai, så gå ikke glipp av et besøk i denne blomsterhagen. 
Samlet var dette magisk

Fortsettelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar