søndag 2. februar 2020

Overgang til februar 2020, pluss bursdagsselskap

Mandag 27. januar var det surt og grått vær, og pluss 3 grader. Bildet under er tatt fra verandaen den dagen. Torsdag som var den 30 januar, kom snøen, ikke så mye, men landskapet var hvitt. Snøbildet er tatt fra balkongen. Men i dag på søndag 2. februar, er snøen borte.

Mandag så det slik ut
  Så kom snøen

Som fortalt før, var jeg på konsert tirsdag som var den 28. januar. Vi var fire fra familien som møttes i Oslo sentrum, før konserten. Først møttes vi på Kulturhuset, der hadde jeg aldri vært før. Så en liten matbit i Folketeaterpassasjen på italienske Cortina. Jeg spiste desertkake. Konserten har jeg fortalt om, her skal jeg bare nevne at i Spektrum var fullt med publikum, og fint pyntet ved scenen. En flott konsert.

Fra Kulturhuset

En matbit på


Fra Spektrum
Fint ved scenen

 I går på lørdag var 1. februar, da var det å bla om kalenderne. Først den med førerhundene, så den der handikappa har malt bildene, jeg synes det er helt utrolig at det går an.

Skal bli førerhunder

Malt med penselen
i munnen


I går, på lørdag kveld, var jeg i selskap med en i familien som hadde bursdag. Det ble selskap med nydelig middag, ovnsrett med kylling og chorizopølser på en seng av potet- og rotgrønnsaker. Nybakt, godt brød hørte med. 

Snart middag
Middagen klar

 Senere ble det kaffe og hjemmebakt vannbakkels med vaniliefyll og på toppen sjokoladekrem. Og muffins laget av tropisk aroma deig, de var pyntet med glasur. Fatene pyntet med store jordbær. Det tok seg flott ut, og smakte meget godt. En hyggelig kveld. Vi har startet på februar.

Kaffebordet
Bursdagsbarnet  i svart
festantrekk sammen med
søsteren

  

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar