fredag 12. juni 2020

Nesten halvveis i juni 2020

Helt på tampen av mai dro jeg på en liten Oslotur, men det har jeg fortalt om, så jeg tar med kun et av bildene fra Munchs Brygge. På mine trimturer denne våren, har jeg sett masse flotte syriner i de fleste hagene jeg har passer. En dag tok jeg bilde av den merkelige figuren som står utenfor biblioteket i KI-senteret,

Tulipaner


Syriner
Figuren

En av siste dagene i mai så jeg en liten sykkel rett utenfor inngangen til barnehagen rett bortenfor her. En liten tass på ha glemt den, men et par dager etter var den borte. Håper det var rette tassen som fikk den tilbake.

Sykkelen

Søndag 1. pinsedag bladde jeg om kalenderne, det føles som om tiden har hastverk. Vi er i gang med første sommermåned. Første bilde er malt med pensel i munnen. Det andre er fra kalenderen med førerhunder.

Utrolig at de klarer det

Søt valp

 Første dagen etter pinse dro jeg for første gang til Sandvika etter coronaviruset kom. Været var fint, men nesten ikke folk der jeg gikk mot Storsenteret. Den 5. juni var fullmåne, det ble en del skyer ut på kvelden, men jeg så i den.

Lite folk i Sandvika

Vi aner fullmånen
tidlig på kvelden
Senere skyet, men
jeg så den

Torsdag, var jeg en svipptur inn til Oslo og møtte etter hvert to fra familien. Det var nydelig vær da jeg spaserte ned Karl Johan. Jeg snudde meg og tok et bilde oppover mot slottet.

Mot slottet
 
Etter en stund satte vi oss på en uteservering på Youngstorget, der satt vi og pratet en stund. Ved bordet rett bortenfor hadde de med en diger hund. Den var like stor som en kalv, den ventet tålmodig på at eieren skulle gå.

På Youngstorget
En sværing
Men rolig hund
 
Senere spaserte jeg tilbake oppover Karl Johan og mot busstoppet nedenfor slottet. Jeg passerte universitetet som lå fint i junisolen. Jeg passerte den festlige statuen av en våre kjente motstandsmenn under Andre verdenskrig, Gunnar Sønsteby. Så bussen tilbake.

Universitetet

Statuen

Denne kvelden ble ekstra fin, jeg så ikke direkte solnedgangen, men i litt av fargespillet. Først tok jeg bilde fra balkongen, så to bilder fra verandaen. I dag er 13. juni, vi er snart ferdig med halve juni måned.

Bilde tatt fra balkongen

Bilde tatt fra verandaen
mot venstre
Mot høyre



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar